B
Beatrize
Jag rider på ridskola på måndagar och den här måndagen hoppade vi. Hur som helst så hade jag en väldigt pigg ponny. När vi hade markarbete förra veckan så gick det super. Men i måndags var hon väldigt pigg. På ett hinder fanns det en bom nån meter framför hindret. Det var meningen att man skulle trava över det hindret och sen gallopera men min ponny fattade genast en snabb gallopp och hoppade över både bommen och hindret. Ett långt språng blev det... och så fortsatte hon tills jag fick skitta innan det första hindret men då galloperade hon i alla fall fast en aningen saktare. Efter det hindret var det full fart igen tills nästa hinder och jag fattar INTE hur jag skulle ha fått henne att gallopera sakta eller till och med trava. Hon lyssnade helt enkelt inte när jag ville sakta av...
Glad om nån svarar eftersom vi ska ha markarbete och hoppning igen efter påsken och då kommer jag troligen få samma ponny.
Glad om nån svarar eftersom vi ska ha markarbete och hoppning igen efter påsken och då kommer jag troligen få samma ponny.