S
_saarah
Min medryttar ponny är 20 år. har varit tävlingsponny(hoppning mest) Han har alltid varit pigg och speciell. Men det känns som det är fel på honom När man longerar/tömkör eller släpper honom i ridhuset eller liknande så är han jätte lugn och lystnar hur bra som helst! (han kan tilloch med bli lite seg) :smirk: När man rider så är han jätte konstig. när man skrittar så är det ganska okej.då är han oftast hyfsat lugn. Men när det kommer till trav och gallop(värst vid hoppning och uteritter.) då blir han stressad och blir studsig,tar upp huvudet och bara springer och lystnar inte för 5 öre. JAg har haft honom på foder ett år nu och ridit för instruktör(hon har ridit honom några gånger oxå då det gå¨tt jätte bra men har aldrig kommit till gallop) som tycker ja ä dum i huvudet efter som att ja har kvar honom:P men jag hittar ingen annan, alla som det har blivit aktuellt med flyttar han har nu blivit bättre och går i form i alla gång arter och övningar. ibland är han så där studsig och hetsig i galoppen men det är iaf mkt bättre nu. men jag kna ju inte trava så mkt och bara slappna av när jag rider ut och det går värkligen inte att galoppera vad ska jag göra? när jag hoppar brukar jag använda pelham. han har haft lite ont i benen(inte visat något på länge) så jag hoppar bara låga hinder och inte så ofta. Då är han jätte pigg och man får bara liksom hoppas att man får stopp sen så då är det bara att styra på hindret:P men det känns så konstigt efter som att han ALLTID är lugn när det inte är någon ryttare på honom:P vi har kollat om han har ont i ryggen eller liknande rönkat å så men ingenting syns.Kan tillägga att hans mun är bra!(bäst i stallet) vad kan vara felet? han har varit så här sen dom red in honom. nån som känner igen sig? vet något?
TAcksam för svar
TAcksam för svar