Piercingar

Sv: Piercingar

Men: Blir det som en grop runt den övre kulan för alla i början men den växer igen eller är det jag det är fel på? :D

Har fortfarande en liten grop, syns bara om man tittar noooga under kulan och har haft min i 5 år nu. Störs inte av den iof.
Har sett att det finns kulor som är platta på den sidan som ligger mot tungan. Är ju ett alternativ.

Okej, ja det är samma info som jag fått från min piercare ;)

Men: Blir det som en grop runt den övre kulan för alla i början men den växer igen eller är det jag det är fel på? :D

Skulle tro att de flesta får den där gropen eftersom att tungan oftast blir svullen efteråt och sen ska läka!

Jag kan få det emellanåt nu också, oftast när jag är förkyld, och jag har haft mina i 5-6år :) Inget att oroa dig över! :)

kl

har efter många års väntan på piercing nu fyllt 18 så har tänkt att det ska bli av så fort förkylningen gått över.
Är dock inte helt hundra än på vart jag vill ha den, så tänkte fråga lite här.

Jag har hela tiden tänkt ögonbrynet eller läppen men kom på att jag solar rätt ofta och då ska man ju inte ha smycken i (om jag glömmer ta ut örhänge kliar det ett par dar efter). Måste jag då välja bort solandet eller låta bli att pierca mej?
Så då började jag fundera på tungan istället, är det stor infektionsrisk? Hur länge är man svullen efter man gjort det? Är det ofta det blir varigt då och då när man haft det ett tag? Gör det ont? vill veta så mycket som möjligt :)
Kanske ska lägga till att jag är nickelallergiker, är det dumt att ens fundera över piercing då?

Tack på förhand :)

kl

har efter många års väntan på piercing nu fyllt 18 så har tänkt att det ska bli av så fort förkylningen gått över.

Jag har hela tiden tänkt ögonbrynet eller läppen men kom på att jag solar rätt ofta och då ska man ju inte ha smycken i (om jag glömmer ta ut örhänge kliar det ett par dar efter). Måste jag då välja bort solandet eller låta bli att pierca mej?
Så då började jag fundera på tungan istället, är det stor infektionsrisk? Hur länge är man svullen efter man gjort det? Är det ofta det blir varigt då och då när man haft det ett tag? Gör det ont? vill veta så mycket som möjligt :)
Kanske ska lägga till att jag är nickelallergiker, är det dumt att ens fundera över piercing då?

Piercingsmycken innehåller inte nickel, gör den det så är piercaren allt annat än seriös. Smyckerna är gjorda av titan :)
Smärtan är individuell, men jag kände inte ett skit, ändå piercades jag genom tungmusklerna (vilket man inte gör om man väljer en stav i mitten).
Svullnaden är även den individuell, min var svullen i fem dagar, medan några av mina vänner som piercade tungan inte blev svullen alls, nog bara en som fick en svullnad deluxe av sin tungpiercing.

kl :banana:

Gjorde mina anti-eyebrow, 2st dermal anchors, för nästan två veckor sen nu! Är sjukt nöjd, blir två till under andra ögat så fort jag har pengar över!

Det var sjukt obehagligt (mycket underlig känsla) men gjorde inte direkt ont, någon nerv som spratt till och så vidare... blödde en hel del och sen fick jag nog en adrenalinkick, var helt överlycklig och ville krama alla i studion. Gick ut, och tog en, två cigg, sen kom smärtan... som om något helt plötsligt gett mig en knytnäve på kindbenet ungefär, gick över ganska snabbt dock.

Hoppas att de inte får för sig att migrera eller något annat djävulskap nu bara. Surfacepiercingen i nacken har ju suttit bra i några år nu så förhoppningsvis gör dessa det också :>

Piercingsmycken innehåller inte nickel, gör den det så är piercaren allt annat än seriös. Smyckerna är gjorda av titan :)

En väldigt stor generalisering, som tyvärr inte är helt sann. Det finns en hel hög med olika material i piercingsmycken, så man ska vara noga med att kolla upp vad det är man köper, även om man inte är nickelallergiker.

Läksmycken är väl i de flesta fall gjorda av titan dock, men inte heller där gäller det alla. Kirurgiskt stål är inte alls ovanligt (var i alla fall inte förr) och det innehåller nickel. Så är man nickelallergiker bör man ta reda på vilka ämnen som fungerar och tala om för piercaren att man måste ha ett smycke i titan för att man är nickelallergiker.

Jag vill minnas att det var jättelängesen som sk kirurgiskt stål inte längre fick användas som läksmycken. Jag vet att Barbarella pratade om det och sa att de själva tyckte att det var onödigt men självklart enbart använder annat efter den ändringen.

Ja okej, men dåså! :) Ja, de ska väl innehålla så lite nickel att det ska vara okej även för nickelallergiker, men jag hade ju inte chansat... Kroppen blir ju extra känslig när det är något som sitter igenom den också så.

kl

Du måste iaf välja bort solandet under läketiden för din piercing!!

- Nej inte vidare stor infektionsrisk om du sköter din hygien.
- Hur svullen du blir är helt individuellt, jag har två i tungan och en tongue-web (strängen under tungan) min första i tungan svullnade lite men gick över på 2dagar, den andra blev inte svullen alls.
- Mina har aldrig blivit variga/infekterade efter att de läkt.
- Smärta är även det individuellt, ingen av mina har gjort ont.
- Titan (det som heter Ti 6AL4V ELI) är det enda som passar till inplantat och piercingsmycke i kroppen och passar även till känsliga och allergiska personer. Till allergiker finns även smycken i PTFE, plast som även används inom vården till knä- och höftleder! Är sen piercingen läkt är det nog ingen (väldigt väldigt få kanske) som reagerat på smycken i guld.
Så klart du ska göra det! :)

- Lek inte med din piercing - det är jätte fult och kan skada dina tänder.
- Byt till kort stav så fort din piercing är läkt! Det minskar risken att råka bita i staven/kulorna radikalt!

Sen ger jag rådet att gå till en seriös piercare/studio!
Ställ frågor om du undrar något, framför allt då om att du är nickelallargiker

Lycka till! :)

tack för svaren!
Får se om jag vågar mig på i tungan då. Det borde väl inte påverkas av att man solar? Jag är ju rätt känslig överhuvudtaget för smycken, har 11 i öronen och nästan alla har varit infekterade nån gång även när jag haft titan eller plast. Förresten, är det någon som tagit ur sin piercing ur tungan, blev det ärr då? Läste nånstans att man kan få tjockare tunga som sitter i hela livet osv.

tack för svaren!
Får se om jag vågar mig på i tungan då. Det borde väl inte påverkas av att man solar? Jag är ju rätt känslig överhuvudtaget för smycken, har 11 i öronen och nästan alla har varit infekterade nån gång även när jag haft titan eller plast. Förresten, är det någon som tagit ur sin piercing ur tungan, blev det ärr då? Läste nånstans att man kan få tjockare tunga som sitter i hela livet osv.

Nej tungan påverkas inte av att du solar :)

Ingen aning om hur det blir när man tar ut den, men lite ärrbildning blir det nog, bästa svar får du av en piercare skulle jag tro! :)

kl

Såhär blev mina anti-eyebrow:
141jo7k.jpg

kl

Var och piercade mig igår, blev en mouche. Fast jag vet inte hur länge jag har kvar den... Känns som den gnager mycket mot tandköttet och tänderna när jag pratar och har svullnat nu så plattan sitter typ inne i läppen så jag får trycka ut den hela tiden för att den inte ska fastna där. Och hur sjutton byter man ett sånt smycke? Går ju inte få nåt fäste till att hålla emot i plattan.

Knapp..

Gjorde slag i saken och piercade vänstra bröstvårtan i Måndags. Ångrar lite att jag inte tog båda på en gång. Gjorde ju inte ont alls, vad har jag gått och stressat upp mig för? Men nu är jag lite kär i mitt vänsta bröst och mobbar ut det högra, så det lär bli en där efter sommaren. Vill att den andra ska läka först innan jag gör i den andra.

Du tar papper eller bomull (bomullspadd förslagsvis) och håller i med, då får man grepp. :)

Knapp..

Gjorde slag i saken och piercade vänstra bröstvårtan i Måndags. Ångrar lite att jag inte tog båda på en gång. Gjorde ju inte ont alls, vad har jag gått och stressat upp mig för? Men nu är jag lite kär i mitt vänsta bröst och mobbar ut det högra, så det lär bli en där efter sommaren. Vill att den andra ska läka först innan jag gör i den andra.

Hade jag varit du hade jag gått och piercat andra nu med det samma! :)
Inga problem med att de båda läker samtidigt!
Jag gjorde båda samtidigt och de läkte på mindre än 2 månader! :D

åh, det borde jag kunnat lista ut själv.. fick lite halvt panik.
Tack för svaret!

KL

Ska göra slag i saken och gå och pierca näsvingen nu har jag tänkt! Själva piercandet är jag inte så orolig för, mest tiden efter.. Speciellt eftersom den sitter i näsan och det kanske blir massa snor och annat äckelpäckel där :o

Men nu ska det banne i mig bli av! Ska bara försöka se ut någon salong som ser bra ut!

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka