Piercingar

Sv: Piercingar

Haha. Vill minnas att en av dem på vår piercingstudio är rätt najs han med. :p

Det handlar väl inte så mkt om att våga (har piercat mig 3 ggr och skjutit öronen 7 ggr, fast jag har inte allt kvar) utan mer om att... ta sig för att faktiskt göra det, haha. Kostar ju en liten slant också! Nya smycken var ju mycket billigare ^^

Förresten, hur får man loss tungstaven på ett bra sätt? Den sitter som berget. Fram med tången eller? Jag ska röntgas i april och måste plocka ur den då. Har aldrig gjort det :o Kanske skulle passa på att byta till en kortare då också...

Provat att ta tag under tungan med en tång och sedan försökt snurra bort kulan? annars så är det väl bara att kila in dit och be dom hjälpa? :)

Erkänner att jag inte försökt helhjärtat :angel: Den har ju aldrig varit ivägen, tandläkaren ser inga skav mot tänder/tandkött. Och den sitter verkligen rejält åtdragen. Så jag har inte orkat byta. :p

Men tror det börjar bli dags nu, när jag ändå måste ta ut den en stund :D

Hihi fick be pappa om hjälp men han fick loss den :D Ska man kunna skruva av den med fingrarna eller? Så jag inte drog åt den för löst nu :o

Hihi fick be pappa om hjälp men han fick loss den :D Ska man kunna skruva av den med fingrarna eller? Så jag inte drog åt den för löst nu :o

Alltså, iom att den sitter i tungan så skulle jag inte vilja ha den allt för lös heller utan kanske lite hårdare än normalt men ändå inte så det blir för svårt att skruva loss iom att det kan vara hur lätt som helst att svälja stav samt kula om det lossnar.

bara nån fråga jag kom på nu precis;...
har tänkt och planerat att skaffa piercing i tungan snart. (om jag lyckas få pengar till det och tid m.m...:p) men hur lång tid tar den att läka, på ett ungefär? och hur funkar det med rökning under under tiden? har hört att man ska försöka undvika det så mycket som möjligt, vilket jag väll kan förstå. men känner även personer som piercat tungan hos piercare och inte blivit tillsagda om detta. så hur är det igentligen?

bara nån fråga jag kom på nu precis;...
har tänkt och planerat att skaffa piercing i tungan snart. (om jag lyckas få pengar till det och tid m.m...:p) men hur lång tid tar den att läka, på ett ungefär? och hur funkar det med rökning under under tiden? har hört att man ska försöka undvika det så mycket som möjligt, vilket jag väll kan förstå. men känner även personer som piercat tungan hos piercare och inte blivit tillsagda om detta. så hur är det igentligen?

Vad jag har hört så ska man första veckan äta flytande föda, och helst för att få ner svullnaden kall föda. Äta isglass, is eller iskall dricka för att kyla tungan.

Sedan kan jag ha hört fel rejält; men har för mig att det kan ta 4-6 månader för en piercing i tungan att läka helt (någon som är bättre på den infon än mig får gärna rätta).

Rökning försenar kanske bara läkningen lite, försök skölja med munskölj efter varje cigg så kanske bakterierna dör lite bättre ;) se dock till att inte dela cigg med någon p.g.a minskning av bakterier under läkperioden.

Senast ändrad:

Precis så har jag med hört. Fast utsädd munskölj sa den första, den andra sa koksaltlösning...

Senast ändrad:

Rökning försenar kanske bara läkningen lite, försök skölja med munskölj efter varje cigg så kanske bakterierna dör lite bättre ;) se dock till att inte dela cigg med någon p.g.a minskning av bakterier under läkperioden.

Munskölj oftare än morgon och kväll lär bara irritera vävnaden. Däremot verkar det smart att skölja med koksaltlösning efter rökning (och så klart försöka hålla rökningen nere så mycket det bara går).

KL

Funderar på att ta hål i naveln o läppen igen men jag vet inte. Kanske tungan också. Blir det för mycket?
Gör det ont?:angel:

Det blir för mycket att göra på en gång, ja. Ta den du vill ha mest först och fundera på de andra under läkningstiden.

Ja, det gör ont att köra en vass nål genom kroppen. Lyckligtvis går det ganska snabbt över.

Jag menar inte samtidigt utan en i taget men ser det för mycket ut?
Hur ser det ut om man tar bort den i tungan sen då?

Sedan kan jag ha hört fel rejält; men har för mig att det kan ta 4-6 månader för en piercing i tungan att läka helt (någon som är bättre på den infon än mig får gärna rätta).

Jag är the mistress of procrastination! Borde plugga men istället hänger jag här och har mig.

Iaf, på East Streets sida står det 4-6 veckor på tungpiercing. Förutsatt att man sköter den och inte får några problem så klart.

Jag menar inte samtidigt utan en i taget men ser det för mycket ut?
Hur ser det ut om man tar bort den i tungan sen då?

Det beror på huruvida du har fått ärr eller inte. Har du det så är det kvar när smycket är borta, har du inte det så lär det knappt synas alls.

Tillägg: Min första tungpiercing satt snett och till slut tröttnade jag och tog ut den. Där är det ett litet ärr kvar, men eftersom det sitter under tungan så är det knappast någon som ser det så länge jag inte väldigt gärna vill visa det för dem.

Köp en sån där fejkpiercing och testa! Jag hade en när jag var 13 (inköpt för att skrämma mamma när jag kom hem från språkresan, inte för att ha på allvar) och den gick att sätta i näsan, läppen, örat... Hittar du en sån så kan du ju se hur det ser ut och bestämma dig sen. Vet inte var de kan tänkas finnas men Buttericks kanske?

Instämmer med 4-6 veckor i tungan. Hade inga infektioner men det var galet svullet i några dagar. Efter 4 veckor var det helt läkt. :)

Och att skölja med koksalt är så äckligt... haha. Här har man ätit god mat, och så avslutar man med vad som smakar som en kallsup? Uh. :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Textilåtervinning
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka