Piercingar

Sv: Piercingar

Jag har en surface i nacken, den känns inte alls och är inte i vägen heller. Gjorde inte ont att göra heller, men det spratt till ganska intressant i massor av nerver i ryggen :p

Ok, inte för att vara dum men vad är en surface då??
Kan jag tänka mig att det gjorde:p, men var sätter man den i nacken långt upp eller längre ner?
Fick du inflammationer när du gjorde den eller läkte den bra?
Bara lite nyfikten.

Ska ifs bara i öronen men piercaren sa att det fanns ngt som var bra att ta när man har känslig hy/låg smärttröskel

Virkade halsdukar med stora öglor fastnar faktiskt lite, märkte jag i vintras men annars är det lugnt :)

En sak som gör ont dock är om staven råkar åka ut för man har tappat en knopp... och man är tvungen att trycka in den själv... aj, aj, aj. Haha :p

Det här är en surface piercing:

surface%20piercing.jpg

Och såhär sitter den: (Min piercing sitter nog aningen högre upp bara.)
nape-1.jpg

Så största delen av piercingen ligger under huden :)
Jag hade inga problem med min utan den läkte fint.

Jag har ett hål i vardera öra, tråkigt värre :p

Ska fixa 2 hål till i öronen, strax över de gamla.

Sen är jag för djävulsk sugen på tungpiercing men alla historier om ruttnande tungor, kvävningar och tappad smak skrämmer ju... :crazy:

73601f606b186430181cc4cb666bd6dc.jpg

Skulle i sånnafall bara vilja ha en kula, som här ovan. Finns det så man kan köpa plastkulor som ser ungefär likadana ut?

Sen vore det inte helt fel med en ring i ögonbrynet heller :angel:

eyebrow-ring.jpg

Som den över fast nättare ring. Dock väldigt tveksam till om jag passar i ansiktspiercing, har ett ganska snällt utseende... :p Vad tror ni?

img_2593red_80991561.jpg

Förresten, jädrar vad mycket snygga piercingar ni har allihopa :love:

GAAAH jag har bokat tid för navelpiercing, mamma och jag lyckades få en gemensam lucka i våra cheman :D

Hur gör dom, först en nål och sen sticker dom igenom? Eller hur är det? har bara tagit hål med pistol i örat...

kl

Jag vill göra en dermal anchor men kan inte bestämma mig om den ska sitta i nacken eller på högerarmen hmmm... det är ju så snyggt! :D

Känner mig jäkligt sugen på armen eftersom man kan se den hela tiden. Tänk vad snygg armen skulle bli :D Andra sidan så är nacken skitsnyggt också...

ja de går fort, om de gör ont är nog väldigt inviduellt. det kommer nog sticka till, men kommer vara värt det :)

Går det fort, gör det ont, och allt annat? :D

Tack

Allt är relativt! Man kan börja tycka att det gör lite ont redan när tången nyper fast, sen gör det ännu lite ondare när nålen går igenom och sen ska ju smycket i. Vill du veta ungefär hur det kommer att kännas och har iaf lite utväxta naglar så kan du nypa dig så hårt du kan där den ska sitta.

Ett tips är att komma ihåg att andas. Om du spänner dig och håller andan så blir det värre.

Tack båda :D hur lång tid tar det, ungefär?

Det är alltid läskigt när man vet att det kommer göra ont :p

Yay!
Nu har jag snakebite! :D

Lagom irriterande är det dock iom att jag bytte från ring till stav och jag har två stavar nu, så himlans van att ha ring. :mad:

Om 4-6 veckor, då blir det allt ringar igen :love:

(men mest av allt.. fan vad piercaren är het, haha :o)

Det är många som har negativt att säga om tungpiercingar men jag förstår inte riktigt varför? Tycker den är i särklass enklast att hålla efter! När man är nypiercad väljer man ju själv vad man stoppar i munnen, till skillnad mot t.ex. en ytlig piercing i ansiktet som man råkar pilla på med smutsiga fingrar, som utsätts för luftföroreningar osv.

När man ätit är det ju bara att skölja munnen :) Och inte är man där och pillar heller.

Jag har förresten äntligen beställt en töjring och en näsring. :) Har haft en plupp i näsan flera år nu och länge velat ha en slät ring utan kula. Så har beställt en 'öppen' ring med platta. Roligare att variera lite! Sen ska jag börja töja öronen, fast tänker stoppa vid 8 mm ungefär :)

På önskelistan har jag sedan flera år en conch i örat. Kanske vågar. Snart. :p

Haha. Vill minnas att en av dem på vår piercingstudio är rätt najs han med. :p

Det handlar väl inte så mkt om att våga (har piercat mig 3 ggr och skjutit öronen 7 ggr, fast jag har inte allt kvar) utan mer om att... ta sig för att faktiskt göra det, haha. Kostar ju en liten slant också! Nya smycken var ju mycket billigare ^^

Förresten, hur får man loss tungstaven på ett bra sätt? Den sitter som berget. Fram med tången eller? Jag ska röntgas i april och måste plocka ur den då. Har aldrig gjort det :o Kanske skulle passa på att byta till en kortare då också...

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Textilåtervinning
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka