Emtherlia

Trådstartare
Sitter och är lite sugen på att köpa ett piano fast att jag inte kan spela. :p

Ni som har pianos, vad har ni för tips angående vad man ska köpa? Jag har förstått det som så att alla pianos som tillverkas idag är digitala. Vad är största skillnaden mellan alla olika? Hur mycket bör man ge för att få ett "bra" piano?

Och hur svårt är det att lära sig spela? Lära sig noter?
 
Kan du tänka dig ett vanligt (ickedigitalt) piano så skänks de ständigt på blocket. Även elorglar brukar skänkas mot hämtning.

Själv har jag aldrig lyckats lära mig noter men jag tror (om man inte är inkompetent som jag :D) att det inte är så svårt.
 
@FadeAway Jo, jag har sett det. Har dock hört att de väger asmycket samt att de är svåra att hålla stämda så jag kanske borde börja med något bulletproof? :D
 

Liknande trådar

Fritid Någon som kan ge tips om en bra notsamling med kända och lättspelade låtar för piano? Jag spelade piano i några år som barn men var...
2
Svar
26
· Visningar
1 365
Senast: warg
·
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
742
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp