Sv: Phytolean
Hehe, tog en stund innan jag fattade att "foderforat" inte var någon slags konstig kemisk förening, utan foder-forat
Back to topic
Har inte provat, eller ens hört talas om, phytolean. Men provat munkpeppar på min tjockis (visserligen utan diagnos), tycker nog hästen ändrat kroppsform lite. Har gått samma foderstat och motionsmängd hela vintern, kanske en slump kanske inte.
Munkpepparn köpte jag till mitt brunstiga sto (som nu fått kulor inlagda och mår mycket bättre), men där märkte jag ingen effekt. Valacken som sagt upplever jag, inte som smalare, men som lite mer "välformad" eller hur man ska säga. Fettet har liksom fördelats annorlunda. Jag tror inte han har gått ner speciellt mycket, enligt måttbandet kanske 1-2 cm sen i januari. Jag tar två mått två gånger i månaden, ett framme rund bröstkorgen (där man ska ta enligt viktmåttbandet) och ett runt buken ca 15 cm från virveln. Bak påverkas ju väldigt mycket av hur mycket han har rört sig, magmusklerna är ihopdragna eller ej. Det måttet skiljer det nästan 10 cm på sen i januari. Munkpepparn kom i februari och det var då det verkligen droppade.
Som sagt, jag vet inte om det är slump att han slankade till i samma veva, eller om det beror på munkpepparn.
Jag köpte ändå ett kilo pulver till mitt sto, så jag kommer mata upp det jag har. Sen får vi väl se om jag köper mer. Ger ca 5 g/dag (ett kaffemått) så det räcker ju ett tag.