Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vilken av dessa märken anser ni har bäst kvalite?
Vilket av dessa märken har vidast bomvidd?
Har förstått att båda märkena passar raka ryggar, men det finns olika modeller av dressyrsadlar i dessa märken. Vilken passar bäst på spikrak, bred, ingen manke, kort rygg?
Jo jag prövade en griffin, men den var inte tillräckligt rak
Pfiffen är mer i min smak än globusen.
Har du någon aning om hur vid den vidaste storleken på pfiff motsvarar i grader? Globusen ska väl vara runt 120, men det verkar inte vara ett standard mått då många fått fram betydligt mindre grader på tex 38:an.
Eftersom jag har liten rumpa så klämmer jag lätt i en 16" pfiffen tror jag fanns i 16,5".
Globus crinkle och clicen har de samma raka bom eller?
Mailade nämligen globus för ett tag sen om deras noble hoppsadel där de menade på att den passade lite svängda ryggar. Så alla globus sadlar verkar inte ha rak bom?
Tyvärr inte då jag inte äger ngn än Jag har ju bara unghäst och rider inte med dressyrsadel ännu. Men googla så får du fram bilder åtminstone från butik osv.
tycker pfiffen har bäst kvalité, men är nog längre än globusen...men pfiffen har supervid kanal och det tkr jag är bra. Bom 4 som är vidast är ca 105grader, lite bilder efterlystes, ska se om jag hittar ngn...
Hästnyheter Å andra sidan måste de ju kolla starthistoriken om man ska kunna stoppa den här typen av stolpskott, eftersom de inte verkar ha eget förnuft
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.