Petrie Anky eller Cavallo Piaffe? Snälla hjälp!

Salinero

Trådstartare
Jag har en längre tid vart inställd på att köpa ett par Petrie Anky i stället för ett par Cavallo Piaffe då stövlarna ser ganska så lika ut (tänkter på dressyrbågen osv).
Men nu bara 21 dagar före Stockholms International Horseshow har jag blivit tveksam om vilka av stövlarna jag vill ha. :confused: :cry:

Nu vänder jag min till alla er bukefalos personer som har någon av stövlarna. Kan ni inte ge er syn på hur dem är, hur var stövlarna innan du hade gått in dem? (jobbiga att gå in, hårda? osv..) Hur mycket sjunker skaftet osv?
Gör gärna en plus och minus lista på stövlarna som du har.

För er som inte har stövlarna men ändå vill komma med en kommentar:
Vilka av stövlarna hade du valt, Petrie Anky eller Cavallo Piaffe? Och varför?

ankylaars.jpg

265-1.jpg

Senast ändrad:
Sv: Petrie Anky eller Cavallo Piaffe? Snälla hjälp!

Jag skulle tagit petire stövlarna, av den enkla anledningen att jag tycker det är snyggt med en liten guldplupp på dressyrbågen :p

Hur de är att gå in och hur passformen är kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

---- Putt, putt ! ----
Jag vet att det finns personer här på bukefalos som har Petrie Anky eller Cavallo Piaffe :p
Och ni andra kan väl ändå ge er syn, vore snällt!

Jag är rätt säker på att du inte blir missnöjd med något av valen. :)
Jag hade en Piaffe på ena foten och en Anky på andra. De var
ganska likvärdiga. Anky var ett strå stelare.
För min del blev det Piaffe, p.g.a nedsatt pris till 3400:-
Det räckte med att gå in dem ett par timmar så gick det alldeles
utmärkt att rida med dem sen. Tackvare kalvskinnet kan hända???
Sköna är de i.a.f :d

Tack :) får se om jag kan göra likadant på Stockholms Horseshow

Men hallå! Jag har ju ett par som inköptes i somras!:) Anky alltså!

De är anv ca 1gång i veckan sen dess! Fortfarande stela. Men har satt sig snyggt, inte sjunkit i skaften. Jag avgudar dem fortfarande.

Men alla har väl avskräckts av mina "gåin" trådar jag skrev under den första perioden. Jag var lite för envis helt enkelt. Fick bara blåmärkena läka så hade jag inga problem alls senare.

Nu kan jag tillomed få i en strumpa!

Mycket trevliga vid ridning!

Tycker att Piaffe är Finare än Anky (just för det där lilla guld P:et, tvärtemot popeye) och mycket skönare!

Jag skulle definitivt välja Piaffe. Ska själv köpa sådana snart :)

Jo Miagi jag vet att du köpte ett par Petrie Anky men jag missade dock dina "gåin"-trådar :cry: själv tror jag ändå att det blir just ett par Petrie Anky om jag ska välja mellan de båda stövlarna delvis pga. priset och sedan också pga att de är snyggare som stövlar än Cavallo Piaffe'n då det väl har satt sig för Cavallo Piaffe'n blir tråkigt ful men samtidigt är de lättare att gå in (har jag fått för mig).

Du bör nog inte läsa de trådarna, jag avskräckte nog många...::D

Men om du är jättenyfiken så...:cool: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=4520417#post4520417 Hittar inte trådarna där jag beskriver hur det hela gick till. Jag fick faktiskt rejäla riv.. eller rättaresagt blev skinnflådd av att trycka ned foten. Jag har tydligen höga fotvalv så ovansidan av foten tog rejält med stryck första dagarna. Men fick det bara läka så satte jag på kirurgtejp över det området så gick det bra.:)

Men som sagt nu är de finfina! Blir bara snyggare och snyggare! Inga plåster behövs längre, bara nylonstrumpan utifall att...

Jag prövade Cavallon med, men jag tycker Ankymodellen har snyggare fot och tå. Cavallon såg ..lång.. ut i foten.

själv har jag ett par cavallo piaffe som jag är skit nöjd med.
Har haft dom i ca 2 1/2 år och dom är som nya fortfarande.

Liknande trådar

Dressyr Jag sitter och kollar på stövlar då jag är lite sugen på ett par nya. Jag har ett par cavallo grand Prix plus idag men skulle vilja ha...
Svar
12
· Visningar
4 347
Senast: Zebban
·
  • Låst
Dressyr Ja nu är jag äntligen på stöveljakt! Har ett par Petrie som jag är hyffsat nöjd med faktiskt, nu är dom dock urväxta och påtok för...
Svar
5
· Visningar
1 535
Dressyr Efter drygt ett års suktande och sparande av pengar köpte jag ett par måttbeställda Petrie Anky dressyrstövlar :love: i mitten av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 850
Senast: Nice-suprice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar