Pet Stroller

CA

Trådstartare
OMG! :eek:

Vem går runt med sina hundar i en vagn??
Jag trodde att de hade ben för att gå med, men det kanske är meningen att de ska sparas?

Undrar om mina hundar skulle tycka det vore kitschigt att åka runt i en "Pet Stroller" :angel:

Pet Stroller

Sv: Pet Stroller

OMG! :eek:

Vem går runt med sina hundar i en vagn??
Jag trodde att de hade ben för att gå med, men det kanske är meningen att de ska sparas?

Undrar om mina hundar skulle tycka det vore kitschigt att åka runt i en "Pet Stroller" :angel:

Pet Stroller

:rofl:

Haha hur i helsike kommer folk på sånt här. Är det inte meningen hundar ska få vara hundar längre... TYcker det är skämmand ehur folk förmänskligar djuren och inte låter dem vara djur.

En bekant till mig har två hundar varav en börjar bli rätt gammal nu, hon har även problem med artros i flera leder.
Ägarinnan fick dåligt samvete när den äldre hunden inte längre fick följa med på långpromenader och sackade efter på dom vanliga kortisarna, så hon köpte precis en sådan vagn. Numera följer gammelhunden med på alla promenader under dagen och väljer själv att sätta i sig i vagnen när hon börjar bli trött.

Tänk efter en gång till innan ni dömer, allt är inte vad det ser ut att vara.. :crazy:

Ursäkta, men vart utläser du att mitt inlägg var dömmande ?

Det var väl precis tvärtom, jag förklarade vad den ev kan användas till !

Oh, mitt inlägg var inte riktat till dig Calazirya. Det var menat till dom två tidigare skribenterna.

Jag ber om ursäkt :o

Förklaringen står väl i annonstexten?

"Istället för bärväska.
Hundvagnen är mycket bra för mindre hundar vid ex. hundutställningar. Den är även lämpad för dig som går mycket i storstäder och i rulltrappor, tunnelbana. Där det finns risk att den lillla hunden blir trampad på o.s.v. Det blir också mycket enklare att ta med hunden när man har en hundvagn, tex på golfbanan där du annars inte får ha hund. Vagnen är även till för äldre hundar som inte orkar gå så långt."

KL:själv har jag en fyrhjulig trädgårdsvagn som jag kopplar efter rullisen.Perfekt för en 13 årig tant som gärna vill,men inte orkar fullt ut pga sina leder.
Tant har överlevt det mest konstiga saker,så hon förtjänar att kunan gålångpromenader med oss.Hon ställer sig upp när hon vill av,går enbit o säger tillnärhon vill åka.
på så vis slipper hon bli satt på undantag o har i o med dte faktiskt ökat sin muskelmassa som 13 åring!

KL

Risken är väl mest när man kan köpa en snygg? vagn till hundarna att det kommer missbrukas. Att den även kommer användas till friska hundar bara för att det är ju så jobbigt att gå. Därför är jag negativ inställd till sånt här just för att det kommer missbrukas.

Ibland har jag önskat mig något liknande... Visst min hundar har ben.. Och de får använda dem för det mesta... Men det händer att jag av olika orsaker har med dem till ställen där det är mycket folk och trångt av den anledningen... Då är det lätt hänt att någon kliver/snubblar på hundarna. De är ju inte så stora trots allt.....

Vid de tillfällena har jag hitills fått lyfta upp och bära dem... Men det kan vara lite knivigt när man har tre taxar och en terrier....

KL

Risken är väl mest när man kan köpa en snygg? vagn till hundarna att det kommer missbrukas. Att den även kommer användas till friska hundar bara för att det är ju så jobbigt att gå. Därför är jag negativ inställd till sånt här just för att det kommer missbrukas.

Risken är att någon tycker att det är "chickt" finns alltid.
Friska hundar kommer nog fortsättningsvis att få gå...
Tycker ägaren att det är jobbigt att gå.... så har ju den inte någon användning av vagnen i alla fall...

Sånt där gör mig bara förbannad!:mad:
Varför skaffa hund om man bara är intresserad av att
ha den som accesoar? Köp ett gosdjur istället.

När ska folk fatta att hundar är just hundar?
Djur, levande varelser med ben som ska gås med.
Som den där hunden i "Mannen som talar med hundar" i
måndags. Som bara hade bakben, varför ens ha kvar en sån hund?
Den kan omöjligt leva ett normalt liv. Dem gjorde någon skum vagn åt den som den skulle kunna ta sig fram med.

Men hur reagerar andra hundar som dem möter på det?
Hur ska den kunna kommunicera med andra hundar?
Tycker bara det är så fel!
Den stackarn var ju inget annat än ett uppvisningsobjekt för ägarna.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 070
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka