Milene
Trådstartare
Vi har en mysig liten unghöna vid namn Jackson, ca tre månader gammal. Eftersom hon var ensam överlevande från den kläckningen växte hon upp inne hos oss och har väl blivit lite "förmänskligad" i sitt umgänge.
Har provat att släppa ut henne ihop med de andra unghönsen som är ca en månad äldre, men det går INTE. Det är bara tre höns, tupparna plockade jag bort för att se om det gick bättre, men det gör det inte.
Jag behöver lite tankehjälp och råd från nån som kan mer om höns än vad jag kan.
Vilket är bäst för Jackson;
1) att vara med sina artfränder och bli hackad på och jagad och vara utanför
eller
2) få vara för sig själv och bli kelad med av oss, men vi är inte artfränder?
(Har provat flera gånger, men Jackson får så mycket stryk och både jag och hon tycker det är gräsligt. Om jag märt e nån förbättring, men det gör jag inte...)
Behöver tips och råd!!!!!
Har provat att släppa ut henne ihop med de andra unghönsen som är ca en månad äldre, men det går INTE. Det är bara tre höns, tupparna plockade jag bort för att se om det gick bättre, men det gör det inte.
Jag behöver lite tankehjälp och råd från nån som kan mer om höns än vad jag kan.
Vilket är bäst för Jackson;
1) att vara med sina artfränder och bli hackad på och jagad och vara utanför
eller
2) få vara för sig själv och bli kelad med av oss, men vi är inte artfränder?
(Har provat flera gånger, men Jackson får så mycket stryk och både jag och hon tycker det är gräsligt. Om jag märt e nån förbättring, men det gör jag inte...)
Behöver tips och råd!!!!!