Diabetikern

Trådstartare
Någon som har några bra sidor med Pessoa sadlar mm?
Där man kan köpa sadlar och annat tillbehör till dem?
Vore jättesnällt alla tips motages tacksamt

Jag har Denna Ligger kanonfint på min häst. Hon har haft lite problem med sadeln och behöver en med bred anläggningsyta. Men i affären fick jag inte med något sadelöverdrag fastän den var ny :eek:
Så jag behövde hitta en sida med deras sadlar för att kunna få ett sadelöverdrag (måste självklart vara pessoa ;)) och även registrera min sadel. :D

Legacy XL har jag haft, den var jättefin, men hästen fick ont i ryggen.... Efter det har jag hört en massa negativt om Pessoa, sneda bommar och konstig utformning på bossorna gör att dom klämmer om ryggraden på väldigt många hästar, även om den ser ut att ligga perfekt. :crazy:

Synd, för jag gillade verkligen den sadeln! :love: Fick slumpa bort den för 10.000kr, då var den alltså 1 mnd... Snacka om att gå med förlust... :crazy:

Min bara såg inte ut att ligga perfekt den gör det.
Hade en Bates sadel innan som jag bytte in. Fick 9.000:- för den och då var den använd i ca 6 mån.
Den här Pessoa sadeln kostade 15.000:- och det var inte så farligt. Trodde att de skulle gå på betydligt mer...

jag har två pessoa.. den ena är gammal och rätt bekväm och den andra ska ja sälja för den passa aldrig ponnyn. jubilee master.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
492
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är...
2
Svar
35
· Visningar
2 081
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar