Pessoa Magic.

Sorbe

Trådstartare
Vi har lite halvt kris på klubben då INGEN har koll på något när det gäller ett bett tre av våra hästar går på.

Pessoa Magic, tvådelat bett som fungerar som ett rakt ungefär, man kan inte få den vanliga nötknäppareffekten som många bett ger, däremot kan man böja det åt andra hållet.

Är det bettet tillåtet att använda på dressyrtävlingarna? För det är ju faktiskt ett tvådelat bett.

Sv: Pessoa Magic.

Vet många som tävlar på det bettet upp på nationell nivå på ponny,men om det är "lagligt" vet jag inte:confused:

Vad vi kommit fram till tidigare på forumet är att tvådelat Pessoa Magic är godkänt, tredelat är det inte.

Jag var i kontakt med förbundet för ett tag sedan just om detta bett var godkänt för tävling eller inte. Blev hänvisad till TR. Men i TR framkommer det inte om detta något speciella bett är tillåtet. Fick efter lång tid äntligen svar på min fråga: bettet är inte tillåtet på tävling, bettet skall vara helt ledat, alltså gå att slå ihop åt alla håll.

Jag var i kontakt med förbundet för ett tag sedan just om detta bett var godkänt för tävling eller inte. Blev hänvisad till TR. Men i TR framkommer det inte om detta något speciella bett är tillåtet. Fick efter lång tid äntligen svar på min fråga: bettet är inte tillåtet på tävling, bettet skall vara helt ledat, alltså gå att slå ihop åt alla håll.
det finns väl inte med i nya TR heller? det borde det väl vara?

Fast är det inte så att alla bett som är tillåtna är avbildade i TR? (Jag har inte brytt mig om bett, vi har bara den simpla varianten).

Finns inte bettet avbildat = inte tillåtet.

Men det ar ju ett tvadelat bett, men bara att det inte gar att boja at ena hallet.

Det är D R E S S Y R vi talar om här, välkommen tillbaka för en förändring om 150 år :grin:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 323
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar