T
TeamWahlund
Sv: Pessoa bett till ponny?
Ursäkta om jag frågar, men exakt hur många elit ryttare har du varit hemma hos en så pass lång period att du vet att de går "samma genvägar" som alla andra?
Dessutom, om de tar ett år att få sin häst lydig på tränsbett så är det nått fel på ridningen! de tar snarare nån månad med tränsbett!
Det är klart att de inte är perfekta. och jag säger inte att alla elitryttarna tränar massa dressyr för jag vet att tillexempel Tina Lund inte är den bästa på att träna dressyr men tillexempel Peter Eriksson tränar otroligt mycket dressyr och han med många fler gör det!:smirk:
Okej. Tro det om du vill det. Men de använder precis samma genvägar som "alla vi andra". Pessoat är en genväg att ta till när man inte har tid, lust eller kunskap att gå vägen förbi dressyrbanan. Det är inte så många som går den vägen, varken bland elitryttarna eller hobbyryttarna. Nu menar jag inte att elitryttarna inte rider dressyr, för det är klart att de gör! Men de ägnar inte ett år eller två på dressyrbanan med ett tränsbett när de kan lösa det på en vecka eller en månad med ett pessoa. Sätt inte upp elitryttarna på någon högre pidestal än de förtjänar. Självklart är de bra på att rida och har en otrolig erfarenhet, det får man om man lever på att rida. Men det betyder inte att de är perfekta eller att deras hästar är det. Genvägarna är bara ett sätt att få allting att klaffa, på kortare tid. Och självklart använder de dem!
Ursäkta om jag frågar, men exakt hur många elit ryttare har du varit hemma hos en så pass lång period att du vet att de går "samma genvägar" som alla andra?
Dessutom, om de tar ett år att få sin häst lydig på tränsbett så är det nått fel på ridningen! de tar snarare nån månad med tränsbett!
Det är klart att de inte är perfekta. och jag säger inte att alla elitryttarna tränar massa dressyr för jag vet att tillexempel Tina Lund inte är den bästa på att träna dressyr men tillexempel Peter Eriksson tränar otroligt mycket dressyr och han med många fler gör det!:smirk: