Personling tränare online. Någon som prövat?

Bibbi85

Trådstartare
Erfarenheter kring detta? Är det lika god kvalite på det som Personlig tränare live? Jag behöver hjälp dels med kosten samt gå ner rejält i vikt och samtidigt ha något program att följa med någon som puschar mig.

Det är ju hiskeligt dyrt med personlig tränare. Onlineversionen är ju rejält mycket billigare.

Erfarenheter kring detta? Är det lika god kvalite på det som Personlig tränare live? Jag behöver hjälp dels med kosten samt gå ner rejält i vikt och samtidigt ha något program att följa med någon som puschar mig.

Det är ju hiskeligt dyrt med personlig tränare. Onlineversionen är ju rejält mycket billigare.

Jag säger bara en sak: Lofsangruppen. :love:

Pja, det beror ju på vad du är ute efter. Jag har provat det och visst, gillar man att äta kvarg till varje måltid typ och varva mellan kyckling med broccoli och lax med broccoli varje dag så är det ju bra och funkar finfint. Jag vill dock äta lite mer varierat än så.
Vad gäller träningen så får man oftast ett schema att följa men du har ju ingen som ser till att du har rätt teknik eller som pushar dig att ta i det där lilla extra (som är det som gör skillnaden egentligen) så jag kan nog tycka att det är lite bortkastade pengar.

Behöver du gå ner i vikt så rekommenderar jag dig hellre att ta viktväktarna online eller viktklubb, du måste fortfarande ha disciplin (precis som på PT-online) men till ett bättre pris och mer varierad kost vilket gör att du förhoppningsvis kan hålla din vikt även efter avslutad "diet".
Sedan skulle jag satsa på att gå rejäla morgonpromenader innan frukost och köpa kort på närmaste gym som har bra pass :)

´Jag tror du först måste fundera på vad det är för hjälp med kosten du behöver?
dvs behöver du kunskap om hur du ska äta? Eller är problemet att du äter för stora portioner? Eller behöver du äta för att du triggar igång mycket på socker?

samma sak med träning. Vilken hjälp behöver du där? dvs behöver du någon som visar dig övningar? eller kan du övningar men vill bli peppad?
Vart du ska vända dig tycker jag beror på vilken nivå du har kunskapsmässigt samt vad du tror att din övervikt beror på.

Jag tycker det verkar hiskeligt dyrt med personlig tränare online, jämfört med att ha en live och vad man bör få ut av det. Men jag har inte testat varken eller.

Hej!
Jag har provat, det funkar bra men jag tror det beror mycket på själva coachen hur den är och agerar. Samt mycket eget ansvar.
Jag hade möjlighet att träna för
Min irl också vilket jag gjorde 2 gånger för att känna känslan och få till bra teknik. Vi hördes en gång i veckan då jag skickade vikt, mått och bild.
Vi hade ett samarbete under 3 månader.
Överlag en bra erfarenhet men jag tror att man måste vara självständig och vara ganska driven för att klara det eftersom coachen inte är tillgänglig på samma sätt som ngn man kan prata med under träning eller när det känns tufft.

´Jag tror du först måste fundera på vad det är för hjälp med kosten du behöver?
dvs behöver du kunskap om hur du ska äta? Eller är problemet att du äter för stora portioner? Eller behöver du äta för att du triggar igång mycket på socker?

samma sak med träning. Vilken hjälp behöver du där? dvs behöver du någon som visar dig övningar? eller kan du övningar men vill bli peppad?
Vart du ska vända dig tycker jag beror på vilken nivå du har kunskapsmässigt samt vad du tror att din övervikt beror på.

Jag missbrukar både socker och mat. Mycket av allt. Jag har ingen erfarenhet av träning och behöver få strikta kostscheman och någon som sparkar mig i röven med motionspass varje dag. Jag tror jag kan bli motiverad om jag hela tiden måste redovisa vad jag ätit och vad jag tränat. Finns ju hiskeligt många alternativ på Personlig tränare online. Svårt att veta vilka av dom som är bra och inte.

Viktväktarna online är jag med i. Problemet är nog att det finns för mycket valmöjligheter... Jag svävar ut och slarvar med vägning av mat osv. Dessutom ingår det ju inga träningsmoment där..

Jag behöver få struktur och jag tror att jag skulle fungera bättre om jag dag för dag visste att idag ska du äta det här och det här. Du ska göra följande övningar osv.

Ja tror att jag behöver följa ett kost och tränings/motionsscehma mer rent slaviskt för att jag ska kunna känna mig trygg med att jag är på rätt väg.

Mammafitness verkar många vara nöjda med. Man måste inte vara mamma för att köra med dem. Kolla in deras facebook eller på hemsidan.

Jag har testat mammafitness (utan att vara mamma) och tycker att det var superbra. Bra stöd från både dietist och tränare, bra hemsida med många recept och tydliga träningsinstruktioner. Jag har dock ganska mycket erfarenhet av styrketräning sen innan.

World of shape testade jag härom året efter att ha läst om det här. Det kanske skulle vara nåt? Vi fick kostshema och träningschema för varje dag. Jag tyckte det var riktigt prisvärt och träningen kunde göras hemma.

Jag missbrukar både socker och mat. Mycket av allt. Jag har ingen erfarenhet av träning och behöver få strikta kostscheman och någon som sparkar mig i röven med motionspass varje dag. Jag tror jag kan bli motiverad om jag hela tiden måste redovisa vad jag ätit och vad jag tränat. Finns ju hiskeligt många alternativ på Personlig tränare online. Svårt att veta vilka av dom som är bra och inte.

Viktväktarna online är jag med i. Problemet är nog att det finns för mycket valmöjligheter... Jag svävar ut och slarvar med vägning av mat osv. Dessutom ingår det ju inga träningsmoment där..

Jag behöver få struktur och jag tror att jag skulle fungera bättre om jag dag för dag visste att idag ska du äta det här och det här. Du ska göra följande övningar osv.

Då tror jag dessvärre inte att PT-online tjänster är något för dig. Det är ingen som sparkar en i röven varje dag utan det gäller att ha egen disciplin och sen har man kontakt med sin nät PT vid behov. De flesta har att man har en tid en gång i veckan som man stämmer av med funderingar, justeringar m.m.

Ja har även provat mammafitness och det är samma där - det är egen motivation som gäller. Upplevde att Olga (som har mammafitness) hade extremt lite tid för sinakunder så har man ingen egen motivation så kommer det inte att gå helt krasst.

Du har ingen itrim i din närhet då? De jag känner som behövt avgifta sig på socker och mat och behöver strikta scheman har lyckats bra med itrim. Då har du en egen coach som dessutom hjälper dig med träningsschema (itrim har egna gym eller ligger i anslutning till gym). Men även där gäller det ju att man har disciplin. Ingen kommer ju komma gratis och utan uppoffringar tyvärr.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 020
Senast: Fibusen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 335
Senast: Mineur
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar