Permanenta sig vid graviditet?

N

Naggur

satt och kollade på frisyrtråden på äu och vart så fruktansvärt sugen på att permanenta mig igen=)

Har tjockt rakt hår som bara hänger=( trivdes jättebra i lockigt=)

Men kan det vara farligt för bebisen att permanenta sig nu?

Om inte. Kan hormonerna påverka resultatet? har hört att håret kan få en annan färg än önskad vid färgning om man är gravid, gäller det permanent åxå?
 
Sv: Permanenta sig vid graviditet?

Jag ska boka tid hos frissan idag :)

Det beror nog på vad de använder, hon jag går hos fick själv en liten förra året och jobbade under hela graviditeten. Dvs färgade och permanentade hela dagarna.

Men jag har oxå läst att färgen kan bli lite annorlunda.
 
Sv: Permanenta sig vid graviditet?

okej. då borde de inte vara någon fara. om man kan jobba i ångorna utan problem.

Det är mamma som får göra på mig i så fall. billigare så=) och de man använder hemma borde väl inte vara så jättestarkt?

Jag slingade håret nån gång i början av graviditeten. och de vart lite rödtonat iställe för riktingt blondt. men de kan lika gärna bero på färgen. jag har röda pigment i håret och det bli orangeaktigt ibland om slingmedlet eller blonderingen inte är så bra=)
 
Sv: Permanenta sig vid graviditet?

Ur Gravid nr 2/2007

* Du kan göra det du annars gör hos frisören men du kan uppleva att behandlingen, som en permanent eller en slingning, inte "tar". det beror på hormonerna i din kropp. därför kan man välja att vänta med den typen av behandlingar, om man själv vill, eller om frisören råder en till det.
* Man tappar inget hår under graviditeten och det kan göra att man upplever håret som annorlunda, en del får också mörkare hår.
* Tre till sex månader efter förlossningen börjar man tappa hår igen. Tänk på att din kropp behöver vitaminer.
 
Sv: Permanenta sig vid graviditet?

tack=):bow:

Ja mörkare har de blivit. men hår tappar jag! inte alls lika mycket som förut men=)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp