Perfekta västen?

svea

Trådstartare
Jag gillar att ha väst när jag åker till stallet, det är min "handväska" och jag behöver fickor för mobilen, nycklar, sockerbitar och plånbok. Har en jättebra väst med två höga och två låga fickor, men nu börjar det bli för varmt för den!

Var hittar jag en tunn och smidig väst som jag kan ha över en T-shirt på sommaren?

Sv: Perfekta västen?

Vet inte vad du klassar som snyggt, men fotovästar, dvs västar för fotografer, brukar har miljontals fickor av olika storlek så man ska få plats med alla tillbehör till kameran osv. Finns ju en hel del olika modeller, färger, material osv.

02202008_tamrac.jpg

Det var de mest osynliga 20 fickor jag sett....eller rättare sagt, inte sett.
Var har de lyckats gömma dem?

Snygg var den också.

Kan inte säga något om den då jag bara googlade runt lite, men troligen är det väl så att många av fickorna sitter på insidan och att det finns fickor i fickor sas.

För min del spelar det ingen roll om den är snygg eller inte, däremot behöver den vara lite följsam och sitta någorlunda nära kroppen så att inte nycklarna skramlar för mycket. Den svarta väsen som inHALE visar är snygg, men ser dyr ut... Min budget är nog mer Ö&B eller HM i år... :crazy:

Foto- och fiskevästar har jag funderat lite på men inte hunnit titta på. Jag gillar bröstfickor, jag inbillar mig att mobilen ligger säkrast där.

Den svarta kostar $100 så ca 6-700 kr (vet inte exakt hur kursen ligger så gissar bara).

Annars kan jag rekommendera att sy en egen så får du den i rätt tyg, rätt passform, rätt fickor osv och det blir inte speciellt dyrt eftersom du bara betalar materialet och sen gör resten själv.

Leta bland kläder för jägare!

Jag snodde min pappas gamla jaktväst att ha som "handväska" i stallet. Suverän! Massvis med fickor och fack i olika storlekar. En del pyttesmå för patroner - bra till cerat och annat smått. Den största fickan täckte halva ryggen, och den skulle man ha kartan i. Toppen när man var på långritt.
En del fickor hade dragkedja, andra "lock" med knäppe och sedan vanliga fickor. Det fanns hällor (heter det så?) också.

Själv funderar jag på Hööks Softshellväst, tror den ligger på 229-299 kr, lagom pris tycker jag:)

Köpte faktiskt en kanonväst på ÖB förra året en tunn smidig sak som dessutom är vändbar så det blir en reflexväst.

SUPERSNYGG!!!

Jag letade upp den på hemsidan - där finns en "röntgenbild" också, så att man kan se alla finurligt placerade fickor!

Fick dessutom ett enormt ha-begär när jag såg deras snygga trenchcoat - självklart full med fiffiga fickor den också. (T o m en ficka för Ipad:en!)

Verkligen en jättebra tråd som jag definitivt ska följa! Har i flera år tänkt att en tunn smidig väst med ett antal fickor vore optimalt att ha i stallet sommartid! Men har inte lyckats hitta någon (har dock aldrig kollat efter vare sig fotovästar eller resevästar.)

En sådan här väst att ha i stallet och på resor, samt en trench att han när som helst, hamnade precis på min önskelista!!!

Har visserligen redan sju trenchcoats... men min röda är så sliten att den definitivt skulle behöva ersättas. Synd bara att man aldrig riktigt vet med röda färger förrän man ser dem i verkligheten... (Har så sent som idag returnerat en röd trench jag hittat i en annan internetbutik, för att den var alldeles för ljust röd för att passa mig.)

Erinrar mig föresten precis att jag faktiskt hittade en tunn väst på Hööks i början av året. Den heter Bradford, ifall ni vill söka på deras hemsida. Men hittills har det inte varit väder för att inviga den så jag kan inte recensera ännu.

Senast ändrad:

Jag har varit på Hööks, men kom därifrån utan väst. Kommer inte ihåg vad det var jag inte gillade, men jag gick hur som helst västlös därifrån.

Erinrar mig föresten precis att jag faktiskt hittade en tunn väst på Hööks i början av året. Den heter Bradford, ifall ni vill söka på deras hemsida. Men hittills har det inte varit väder för att inviga den så jag kan inte recensera ännu.

Kanske ska förtydliga mig: Hööks har både en softshellväst och en i vindtyg - det är den senare jag köpt, men alltså ännu inte hunnit använda. Den har ju inte på långa vägar så många fickor som "röntgenbildsvästen" - men fler än en t-shirt har i alla fall! Och materialen känns tunnt så det är förhoppningsvis ganska svalt.

Var på Eko idag och de säljer en tunn men stadig väst från MH med massor av bra fickor. I färgen beige. Kollade dock inte priset :-o

Liknande trådar

R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
570
Senast: Rumpnissen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 449
Senast: Mirre
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka