Perfekt ritt...

SoffiProppi

Trådstartare
Ja, här tycker jag alla som något gång kännt att de gjort en "perfekt" ritt skriva av sig o vara stolta!

Jag börjar :D

När jag för ca 3 ½ år sedan tävlade med min 27 åriga c-ponny skötis Fimpen i dressyr gjorde jag en underbar ritt. Fimpen är inte den populäraste hästen, snarare tvärtom.. Han är bångstyrig, bråkig och är ohyggligt svår att få ner på tygeln. Men när vi kom in på banan satt jag på en annan häst. Jag fick 3 sjuor, resten 8:or! :eek: Jag slutade som två, hade vunnit om det inte var så att jag glömde en halt och fick -2. Kan tillägga att domaren är sjukt sträng. Jag vann över två med egna hästar som kostade 70 000 st, hon som vann över mig var fodervärd på en jättefin häst, det var inte konstigt att hon vann.. Fast jag låg bara 4 p ifrån henne.. :angel:

Sv: Perfekt ritt...

grattis!

men måste kommentea at om u fick ett par 7 : or o resten 8 : or så kan dommaren omöjligt varit super sträng!!
även om d red en suuuper ritt så är det mkt poäng att få över 70%... bara så du vet;)

Hon brukar vara supersträng iaf.. :angel::D Jag hade 7 p mer än 3:an som inte missade en halt :angel:

Tycker domare verkar döma konstigt eller väldigt olika domare emellan i LC :crazy: som en tjej som fick en 9:a på en halt med en ponny som inte ens var "på tygeln" om jag inte missuppfattat.. 9:a - det ska ju vara nästintill perfekt och hur kan det BLI det om hästen inte är avslappnad framåt nedåt åtminstone, i balans och "mellan hjälperna"? :p
Visst att formen inte ska vara lika viktig i LC, men borde inte någon form av unghästform åtminstone krävas för att få högre poäng än 6? Alltså - framåt/nedåt med välvd överlinje eller "på tygeln" premieras framför helt fri form eller över tygeln?
Nej, numera känns det som att vägarna är viktigast. Korrektheten. Och på den nivån kan det snarare vara tur än skicklighet tror jag :p

Nej tacka vet jag nån av de första gångerna jag skulle vara med på klubbdressyr, en RIKTIGT sträng domare som minsann inte gav tröstpoäng! Tror jag var riktigt nöjd med mina ca 38% och vinnarna låg runt 50% i LC :rofl:

Liknande trådar

Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 439
Senast: Hippocampus
·
Hästhantering Blev precis medlem här så är inte riktigt med på noterna.. Men jag tänkte iallafall fråga er en sak. Har ni varit med om någon av de...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 956
Senast: Maqurell
·
S
Hästmänniskan Jag måste bara ventilera av mig lite. Vill höra hur ni hade gjort och hur ni hade hanterat det? Känns som jag kanske är en aning för...
2
Svar
28
· Visningar
2 472
Senast: sweet_extraa
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama