Perfekt hö?

elbereth

Trådstartare
Visst är den rekommenderade kvoten mellan energi/protein 6? I så fall har jag fått det perfekta höt!
7.9 protein 48 energi

Eftersom man aldrig kan vara nöjd önskar jag bara att det varit lite lägre värden till min köttbulle, så han kunde få lite mer istället :angel:
 
7,9 i protein :confused:..........ja det var det sämsta hö jag sett :crazy:...........och 48 i energi :confused:........ja då har du väl blandat in anabola :angel:
 
Tänk bara på att kvoten kan sänkas om hästen står på halm och käkar i sig av den. :)
 
min häst ska stå på halm till hösten... är det något man bör tänka på?
 
Jag tycker du bör skaffa en analys på ditt grovfoder, eller köpa ett foder som redan är analyserat.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 181
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 299
Senast: Ise
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 587
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Har en häst som är JÄTTESVÅR att få upp i hull och undrar vad det kan bero på? Jag har gett honom 500% mer protein än optimalområdet och...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 564
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp