Jag köpt ene ny häst som kom till mig för 4 veckor sedan. Ett fyra årigt sto från Tyskland, hon hade varit i sverige i ca 6 veckor innan jag köpte henne. Underbar individ på många sätt. Dock hade hon varit väldigt stressad i transporten när förra ägaren hade hämtat henne från båten. Hade slängt sig och levt rövare. Dock har han kört henne mycket sedan och till provridningarna som jag har gjort har hon gått på finfint och inga problem alls. Sedan hon kom till mig har vi kört ca 15 minuter enkel resa till ridhuset och ibland vevar hon med frambenen, jag har då bromsat mjukt och då har hon slutat ibland har hon sparkat mer och ibland mindre. Lastningen har inte varit några problem mer än att hon stannar och så får ngn putta lite på baken så går hon in.
MEN ikväll i ridhuset när vi skulle hem ville hon inte alls gå på. Sprang vid sidan och backade trots att vi smackade och puttade på rumpan. Betedde sig lite trotsigt, tillslut gav hon sig och gick på. Vid avlastningen hemma var hon lite stressad och hade bråttom ut. Hon sparkade även ibland på vägen hem, mest när vi närmade oss hemmet.
Allt som gått så bra och så kom detta bakslag, självförtroendet sjönk till noll på mig och nu behöber jag råd och tips samt lite pepping. Behöver åka till hovis imorgon ca 5 mil enkel resa och det är även hennes förra ägare. Lite tips för resan. Hon står naken men lindat benen och haft vanliga senskydd bak samt boots fram! Transporten är en ringo star 05, mina andra påller gillar den skarpt!
MEN ikväll i ridhuset när vi skulle hem ville hon inte alls gå på. Sprang vid sidan och backade trots att vi smackade och puttade på rumpan. Betedde sig lite trotsigt, tillslut gav hon sig och gick på. Vid avlastningen hemma var hon lite stressad och hade bråttom ut. Hon sparkade även ibland på vägen hem, mest när vi närmade oss hemmet.
Allt som gått så bra och så kom detta bakslag, självförtroendet sjönk till noll på mig och nu behöber jag råd och tips samt lite pepping. Behöver åka till hovis imorgon ca 5 mil enkel resa och det är även hennes förra ägare. Lite tips för resan. Hon står naken men lindat benen och haft vanliga senskydd bak samt boots fram! Transporten är en ringo star 05, mina andra påller gillar den skarpt!