Inte jag själv men vi har en 5 åring i stallet som är e. Pentagon. Hästen hoppar mycket bra, men han är väääldigt seg och långsam i sin reaktion och kräver väldigt mycket ridning.

En nära vän till mig har fött upp 3 hästar efter Pentagon. I dag är de 4 år gamla, tyvärr är det bara 2 kvar.
Kan inte uttala mig så mycket och framgång i o med ålder.
Men den ena har goda förutsättningar i hoppning. Tror att de startat med goda resultat. Alla avkommor har blivit stora. En annan vän till mig köpte den ena avkomman, har inte hänt något i utbildnings syfte. Har blivit en mycket vass och hänsynslös häst.. inte konstigt med tanke på uppfostran hos den nya ägaren. Kunde blivit en snäll häst men dock inget hopp/dressyr ämne. Har inga bra proportioner. Vill du veta mer kan du kontakta mig o få mailadress till uppfödaren!

Mitt ena sto är dräktig med honom. Jag hoppas att jag får en fin bäbis efter honom då jag tycker han är en dö läcker häst.

Jag träffade honom själv på hingststationen i somras, och tog kort på honom ;~))
En genomtrevlig hingst som fått oförtjänat dåligt rykte om sej, ang hans humör.

Vill du veta mera om hingsten ring hans ägare, Leif Segorp.

Grannen hemma har tre avkommor!!
en 4årig hingst som är kanonfin!!! lite tuff men annars jättetrevlig.. sen har han två jätte trevliga ston som är två år, de är jättemysiga alla tre!! :)

Sv: Pentagon

Har en fyraåring efter Pentagon, en riktig skarping.

En kompis har en 4-åring. En riktigt skarp individ, men blivit bättre och lugnare tycker jag. Är inte inriden ännu så jag vet inget om förmåga, men är väldigt showig och snygg. Du kanske vet det, men Pentagon dog i höstas.

Görel... tror inte Agraff menade något illa med det hon skrev, inte alltid man kollar när en tråd startade.

BusenPento skrev:
Görel... tror inte Agraff menade något illa med det hon skrev, inte alltid man kollar när en tråd startade.

Men det menade jag inte heller :confused:
Ville bara poängtera att tråden var uråldrig eftersom h*n kom med den kommentaren.

Är det ingen som har bild på sina Pentagon avkommor?? :banana:

Jag kan inte lägga in några bilder, men kan maila till dig om du vill.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V