pengar vid jul??

H

Hopphopp

när får man föräldrapenning och underhåll och sånt nu vid jul? får man det innan eller som vanligt?

jag brukar få min föräldrapenning den 27..

Sv: pengar vid jul??

Föräldrapenning kommer den 23e står det på försäkringskassans hemsida..
Barnbidraget den 20e kommer som vanligt..

Underhåll vet jag inte..

Nu har jag kollat igen såhär står det :

"Utbetalningar i december
Alla ersättningar som normalt betalas ut den 25, 26 och 27 kommer i december att betalas ut den 23, det vill säga dagen före julafton.
Ersättningar som normalt betalas ut den 18, 19, 20 betalas ut som vanligt i december. "

ok,tack så mkt=)

Åh varför var inte jag så smart att kolla där först innan jag frågade här då.. åh..

Ibland är man inte allt för smart:grin::p:o

Nu har jag kollat igen såhär står det :

"Utbetalningar i december
Alla ersättningar som normalt betalas ut den 25, 26 och 27 kommer i december att betalas ut den 23, det vill säga dagen före julafton.
Ersättningar som normalt betalas ut den 18, 19, 20 betalas ut som vanligt i december. "

Men vad bra!
Suveränt att få det den 23:bump:

ok,tack så mkt=)

Åh varför var inte jag så smart att kolla där först innan jag frågade här då.. åh..

Ibland är man inte allt för smart:grin::p:o

Haha! Ja det kan man ju undra! Jag skulle inte heller veta om jag inte precis innan jag svarade hade varit inne på FKs hemsida och råkat sett det! :rofl:

Liknande trådar

Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
691
Senast: Manji
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 913
Senast: Manji
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 634
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Borstning av tänder
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Att hata mat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat