K

knasenknas

jag tänkte börja med att ge pellts till min häst, ska jag minska på något av havren el betforn då? å ungerfär hur mycket? svara gärna
 
Sv: pellets

Vad för sorts pellets? Vad vill du uppnå med foderbytet?

Om du vill byta ut fodret men behålla samma näringsvärden är det ju bara att räkna ut vilken mängd pellets som motsvarar den mängd energi, protein och mineraler som havren och betforen ger.

Om du vill öka på t.ex. proteinhalten kan det vara idé att samtidigt ta bort havren, eller lite av den.

Men som sagt, det beror på vad du vill ha ut av foderbytet...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 764
Senast: Bee
·
Foder & Strö Min väldigt matglada häst som äter det mesta har nu visat att gränsen går vid alldeles för mycket tillskottspulver i hennes 2 dl havre...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 545
Senast: Silje
·
Utrustning Jag har ca 20-30 meter mellan vattenutkastaren på huset och hästarnas vattentunna i stallet (beroende på om man räknar där slangen...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp