Pellets eller Müsli?

Vica

Trådstartare
Funderar på att byta ut grundkrafften till en müsli, är det en bra eller dålig idé? Eddi är ju bara fritidshäst och rids inte jättehårt eller så..

Just nu får han 7dl krafft, 1L korn, 1L betfor samt hö och Shy Feeder + vitlök..

Ska jag byta ut mot müsli eller blir sammansättningen bättre med krafften? Hur skulle ni gjort? Dessutom, villken sort skall då inhandlas?

Tacksam för svar :bow: :p

Sv: Pellets eller Müsli?

Varför vill du byta? Om hästen mår bra och tycker om fodret torde det ju vara onödigt...

Jag är egentligen inte så glad i att ge pellets just för att man aldrig kan vara 100 på vad som finns i.. Han är en häst som äter allt som kan tänkas komma ivägen, även tallkottar :cool:

Jag tror inte att det är så stor risk att innehållet inte är ok. Men om du ger musli så ser du vad du ger i huvudsak, ja. Jag ger musli om jag ska ge kraftfoder överhuvudtaget av samma anledning.

Liknande trådar

P
Foder & Strö Hej! Jag har ett 17-årigt halvblodssto som står på Havens draversbrock (pellets) och hon är fin i hullet (äter bra hö ca 9 kg/dag), plus...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Boj
·
K
Foder & Strö Min häst äter just nu samma mat som han brukar äta hos förra ägare men nu kändes att krafft groov som han äter nu är inte ok för han...
Svar
7
· Visningar
2 962
Senast: Fellow04
·
H
Foder & Strö Funderar på att byta till Racing från Finska Foder. Idag äter tävlingshästen Krafft Sport + havre och betfor och d-ponnyn som haft fång...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: hannibal
·
N
Foder & Strö Har en häst av fullblodstyp på foder 13år som är svår att hålla hull på. Han är inte mager men är smal och nu kommer ju kylan då jag... 2
Svar
23
· Visningar
5 932
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10