Pelle och Maja - meant to be?

Sv: Pelle och Maja - meant to be?

Låt mig gissa att om du frågar låter det ungefär så här: "Du sa ju förut att du har ställt en sååå mjuk och mysig kattbädd i köket. Där kan ju du sova då."
;)

Jo, ungefär! :D

Inatt satt Maja på fönsterbrädan ett tag, hunden väckte mig för att tala om det... :smirk: Några timmar senare väckte hon mig igen för att tala om att Pelle satt på fönsterbrädan, och självklart var hon tvungen att störa honom så att han istället satte sig på bordet bredvid sängen. Där satt han sedan från gryningen tills jag gick upp, och jag fick till och med klia honom lite på magen. :love: Men hunden tycker han inte om, han vill inte ha henne för nära...

De är för gosiga de små trollen! :love: Han blir säkert vän med vovven så småningom! Så fort vovven har insett hans VÄRDE som katt! ;)

Vilken snäll och go hund du verkar ha! :)

Synd att jag inte har kameran här just nu, för nu sitter Maja på bordet bredvid mig och vovven sitter på golvet och sträcker på hela halsen för att försöka nosa på kissen! :D

I eftermiddags när jag var ute på innergården med vovven och tittade upp mot mina fönster, så hade Pelle vågat sig fram till fönsterbrädan och bokstavligen följde oss med blicken från 3:e våningen... Han kände sig nog himla smart då, som "dansade på bordet när hunden var borta", om än bara för en stund.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag och en kompis stötte på en vilt jamande katt precis intill vår lägenhetsbyggnad när vi skulle gå ut i kväll vid 18. Den verkade...
Svar
4
· Visningar
1 363
Senast: Centaur
·
Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 144
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 435
Senast: lil-sis
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 445
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar