Peder Fredricson kan ändra utrustningen efter olyckan: ”Kanske är mitt ansvar”

Peder Fredricson vet inte när han är tillbaka i sadeln igen.
Men olyckan har fått honom att börja fundera på sin säkerhet på hästryggen.
Nu övervägar stjärnan att rida med säkerhetsväst.
– Jag tänker för Bill och de andra, att det kanske är mitt ansvar som förebild, säger han.

Jamen det hade väl varit jättebra om fler elitryttare kunde börja rida med väst! Jag blir glad varje gång jag ser någon med väst på de stora tävlingarna, och det känns ändå som att det blivit mer och mer vanligt de senaste 2-3 åren även om majoriteten fortfarande rider utan.

Här i Aus ska nu västar och regler för västar granskas efter att de varit fruktansvärt många olyckor med allvarliga skador samt en avliden senaste 6 månaderna...

Inte anledningen att jockeys trillar av (jo det granskas med men är en annan diskussion) olyckor händer, men varför skadorna av det blir värre och värre...?

Det finns en grupp jockeys som syftar på västarna 🤷‍♀️

Inser att mitt inlägg inte tillför så mycket mer än att det är en intressant diskussion om lätta, smidiga västar för absolut topp eliten (inom all hästsport)

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 328
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 287
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 403
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka