Pay and Ride, hur ser ni ut?

_Charlotte_

Trådstartare
Jag behöver lite inspiration inför höstens pay and ride :)
Undrar därför hur ni som åker på sånt ser ut, både ni och hästen. Vita, ljusa eller mörka ridbyxor? Ljust i halsen? Färg på hästens schabrak? Gärna bilder om ni har, men det är naturligtvis inget måste.
Om ni inte brukar åka på pay and ride kan ni kanske ändå skriva vad ni tycker passar bäst.

Jag ids inte packa fram tävlingsgarderoben för P&R så brukar rida i vardagskläder och vardagsgrejerna. Bara det är helt, rent och figurnära. Hästen brukar dock få ett vitt schabrak och knoppar (så att man ser halsen, brukar bli lite shettisvarning på manen mellan friseringarna här :angel: ).

Jag brukar matcha i beiget, svart och marinblått! Har bara bilder från en av vårens pay and jump tyvärr... Men jag brukar ha samma utstyrsel på mig själv, men annan utrustning på hästen :)

10325644_10152858441312538_4382418258289319852_n.jpg

Jag brukar ha marinblå eller mörkgrå ridbyxor och en ljus skjorta.
Är det kallt så har jag en snygg figursydd väst över.
Hästen får ett vitt schabrak med grå eller blå detaljer på.
Knoppar manen och nyputsad sadel och träns.
Har samma sadel och träns oavsett träning eller tävling.

Vi kör allt i blått :D
Blått schabrak och nyputsade grejer till häst och Mörkblåa ridbyxor och piké till mig.:)

Så här såg vi ut i höstas på en klubbis, typ som en P&R.
1383940_10201553457310194_742076818_n.jpg

Brukar köra på rena, matchade vardagskläder och ett vitt schabrak. Inga knoppar men om jag är lite ambitiös så gör jag tofsar så manen ligger på samma sida.

Jag tycker om att ha prydlig klädsel och vill ha en ren och snygg häst också. Har en skimmel så även om det bara är träning så badas(tvättas) den ändå. Just nu övar vi på att knoppa manen också då den blir så spänd när den blir knoppad så för att avdramatisera det knoppar vi på alla p&j och den börjar äntligen slappna av när vi ska iväg =)

Jag behöver lite inspiration inför höstens pay and ride :)
Undrar därför hur ni som åker på sånt ser ut, både ni och hästen. Vita, ljusa eller mörka ridbyxor? Ljust i halsen? Färg på hästens schabrak? Gärna bilder om ni har, men det är naturligtvis inget måste.
Om ni inte brukar åka på pay and ride kan ni kanske ändå skriva vad ni tycker passar bäst.

Vi kör hela tävlingkitet. Varför? För vi tränar våra unghästar inför "riktiga" tävlingar och då ska det vara så likt som möjligt. Sedan tycker vi att det ser lite trevligare ut och är lite roligare. Vardagen är ju lite "skitig" ändå ;)

jag kör på en nedtonad tävlings outfit, dvs ljusa beiga ridbyxor mörk långärmad v ringad tröja och tävlingstopp.

gör gärna ngn frissyr också så blir det lite roligare :).

iom att jag bara rider klubbtävlingar på ridskolan så blir de lite blandat, och hästarna har sina egna saker, men vi får byta till vitt schabrak om vi vill =)

såhär såg jag ut på km på ridskolan i både kval och final:
1392438_10151755852403042_1269739658_n.jpg

1476288_10151822348383042_846370187_n.jpg

Lamicell ridhjälm, klubbtröja, vita ridbyxor, ariat skor + shortchaps.
och hästen är knoppad, knoppar alltid för de mesta, då jag dels tkr de är lite terapiarbete och sen höjer de helhetsintrycket lite tycker jag :)

dock film (då jag inte hade bild från dessa tillfällen) : men iaf kingsland tröja stickad och vitt i halsen och svarta ridbyxor

de typ detta jag varierat emellan, vita ridbyxor på när de varit lite mer seriöst (som tex klubbmästerskap) annars vitt i halsen och lite finare tröja och så =)

Jag har vita ridbyxor, någon snygg tröja i svart eller mörkgrått. Flätar inte hästen men har vitt schabrak och vita lindor :love:, så härligt att få rida "tävling" med lindor så det tillfället kan jag inte missa:p

Jag har bara ridit "Pay & ride" eller träningstävling än så länge och då i mina vanliga ridbyxor (rutiga) samt pikétröja med v-ringad mörkblå ylletröja över. Vitt schabrak och knoppar på hästen, i övrigt som vanligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 916
Senast: Freazer
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar