Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jezzie- skrev:Om det inte skulle finns,vet du ngt annat ställe?
Nu börjar jag bli lite förvirrad.minikaninen skrev:biotin är en sort av b-vitamin som finns att köpa i koncentrerad form för att få snabbare effekt på tex dåliga hovar.
Chlo skrev:Nej, det vet jag väl egentligen inte, men de borde ha det även på din Granngårdenbutik, för vår är en rättså liten butik. Annars får du väl kolla i någon ridsportbutik som säljer kosttillskott och sånt.
jezzie- skrev:Jag ger min polle biotin i flyande form, och b-vitamin. Kan det bli någon slags överdosering eftersom biotin är ett slags b-vitamin. Har hört att om man ger gör mkt b-vitamin så är inte det ngn fara, för då kommer det bara ut i avföringen, istället för ngn slags förgiftning. Är det så
Magnum skrev:Du kan inte överdosera B-vit, (den är vattenlöslig), men den kan bara bli onödigt dyr för dej om hästen inte tar upp allt du ger den alltså.
(A,D,E,K-vitaminerna är fettlösliga och kan därför överdoseras medan B och C är vattenlösliga.)