påverkad av pälssättning; B-vitamin?

Emmahpemma

Trådstartare
min schäfertik har blivit väldigt påverkad av pälssättningen nu i höst. Hon är trött, grinig och pälsöm...
(precis som pälssättande hästar kan bli..)
hon är kollad av veterinär, och hon är frisk!

Kan hon bli hjälpt av extra B-vitamin?
vad för sorts B-vitamin kan man ge i så fall? samma som till hästarna? eller något från hälsokostaffären?

Sv: påverkad av pälssättning; B-vitamin?

Min uppfödare rekomenderade Shy-feader (stavas) när hunden fick det jobbigt med pälssättningen. Vanlig häst b-vitamin, smakar gott och sött.

När det blev kallare ute så fick hennes lite C-vitamin oskså så de slapp urinvägsinfektioner. Överflödet kissar de ut så de var inget man kunde överdosera.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 892
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 990
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: igbest
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 861
Senast: solrose00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka