Påven är barnlös

Påven tycker att kvinnor ska skaffa barn i stället för husdjur. Då undrar jag: Hur många barn har Påven själv?
Katolska kyrkan behöver moderniseras och träda in i det 21:a århundrandet. Det är inte fler barn som behöver födas utan att vi tar hand om de som finns + kvinnor och HBTQ behöver få samma rättigheter över sin egen kropp, sexualitet och liv som män har haft i årtusenden.
 
Katolska kyrkan behöver moderniseras och träda in i det 21:a århundrandet. Det är inte fler barn som behöver födas utan att vi tar hand om de som finns + kvinnor och HBTQ behöver få samma rättigheter över sin egen kropp, sexualitet och liv som män har haft i årtusenden.
Jag känner väl egentligen att katolska kyrkan gjort sitt och inte alls behöver träda in i det 21:à århundradet. Men nu när de ändå gjort det så håller jag med om att de borde göra det på riktigt också.
 
Sannolikheten att påven är barnlös känns inte så stor. Det skulle vara om korgossarna är hans enda intresse. Han behöver bara inte ta hand om sina barn.

Tror det krävs några århundraden till innan katolska kyrkan kliver in i 21a århundradet, tyvärr.
 

Liknande trådar

Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
17
· Visningar
733
Senast: MiaMia
·
Samhälle Samhället måste förvalta den tillgång som begåvade barn utgör. Det är ju de barnen som skall bli morgondagens forskare och experter. Som...
7 8 9
Svar
171
· Visningar
4 623
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Huuur kan det fortfarande vara en grej folk tänker vad gäller brott, oavsett om det gäller sexuella övergrepp, våld i nära relationer...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 037
Övr. Katt Hej! Vi funderar på att skaffa ett GPS-halsband till vår utekatt och undrar vilka erfarenheter ni har av sådana. Vilket är mest prisvärt...
2
Svar
33
· Visningar
1 492
Senast: Emmmmma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp