Patrik Kittel in i SOK-kommitté

Mailade SOK och undrade hur uttagningen gått till och om det verkligen är genomtänkt 😣 påminde dem om hans starka koppling till blåa tungor, ovilja att prata m pressen och noll ödmjukhet mot lagkamrater mm. Om inte detta blir ridsportens död på OS så lär det ju bli dressyrens.
Inget svar än….
 
Läste på SOK hemsida följande

"Aktivas Kommitté utses genom röstning av aktiva i OS-trupperna och Topp- och talanggruppen. Aktivas Kommitté utser inom sig en ordförande och vice ordförande samt en person som är adjungerad till SOK:s styrelse. Aktivas Kommitté har två (2) röster på SOK:s årsmöte." https://sok.se/kontakt/aktivas-kommitte.html
 
Vi har alla skelett i garderoben. Vi har alla gjort saker som vi i efterhand ångrar och önskar att de vore ogjorda.

Problemet är att Kittel har en hel kyrkogård i garderoben - en kyrkogård som han varken ångrar, eller ens är medveten om.

Jag har aldrig varit så nära som nu att bli djurrättsaktivist och arbeta för att stoppa all tävling med djur.
 
Till saken hör att jag känner en som letade dressyrhäst i 400 000- klassen. En häst utbildad minst till msv och kapacitet för mer. Hen provred flera hästar och har massor av historier att berätta.

Hen är noga med att hästen ska kunnas ridas på vanligt tränsbett, utan sporrar och spö och med lätta hjälper. Hen ber alltid att få video innan för att veta om det är lönt att åka och provrida. Majoriteten (i stort sett alla) visas på kandar. När hen ber om ett vanligt bett blir hen mer eller mindre utskrattad.

När hen sitter upp märker hen (nästan alltid) att hästen är stenhård i munnen (och inget för hen).

Efter flera provridningar hittade hen äntligen rätt häst, efter 2 års letande. Denna häst hittades genom kontakter och inte via annons och inte ens i Sverige.

Något säger mig att någonting är fel om man inte kan hitta en häst för 400 000 som kan ridas på vanligt tränsbett och med mjuka hjälper.
 
Men lägg av , seriöst han verkar vara en otroligt trevlig person, social och omhändertagande. Jag skull absolut välja att jobba för honom varenda dag om året och ha honom som chef. Kittel verkar ju supertrevlig som person men i ridningen verkar han ha hamnat lite fel.

Han blir ju typ fackordförande för de aktiva. Suveränt bra tror jag.
 
Men lägg av , seriöst han verkar vara en otroligt trevlig person, social och omhändertagande. Jag skull absolut välja att jobba för honom varenda dag om året och ha honom som chef. Kittel verkar ju supertrevlig som person men i ridningen verkar han ha hamnat lite fel.

Han blir ju typ fackordförande för de aktiva. Suveränt bra tror jag.
Hästarna kanske inte alltid tyckt det varit jätteroligt jobba för honom.
 
Men lägg av , seriöst han verkar vara en otroligt trevlig person, social och omhändertagande. Jag skull absolut välja att jobba för honom varenda dag om året och ha honom som chef. Kittel verkar ju supertrevlig som person men i ridningen verkar han ha hamnat lite fel.

Han blir ju typ fackordförande för de aktiva. Suveränt bra tror jag.
Så som han pratar om sina lagkamrater så tycker jag han värkar allt annat än trevlig person.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel och Jovian fortsätter stadigt höja procenten och plocka pallplatser. Gemensamma personbästat 74.739 räckte på fredagen...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel och Jovian fortsätter stadigt höja procenten och plocka pallplatser. Gemensamma personbästat 74,739 räckte på fredagen...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I Riyadh rider Patrik Kittel sin nionde världscupfinal. Tillsammans med Touchdown har han varit på plats sedan i torsdags förra veckan...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter 26 år efter att han satt på läktaren och såg sin tränare Louise Nathhorst ta hem Sveriges första världscupfinalseger i dressyr klev han...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp