FengurLaugar
Trådstartare
Nu har jag tänkt en massa..min 1 åriga islandshingst har lätta patellaupphakningar. Han borde egentligen inte stå på box för länge. Jag har honom och min andra häst inne om natten nu "vintertid". Så jag har funderat på att göra en liten inhängnad utanför stallet och ha 1 åringens boxdörr öppen så kan han gå in och ut som han vill, då rör han sig mer än om han blir tvingad stå inne i boxen hela natten. Det blir ju lite som en lösdrift men med en minihage Jag hoppas detta kommer funka. De är ju självklart ute från tidig morgon till sen kväll varje dag, men nu kan han gå lite som han vill. Vill han stå inne och äta hö eller sova är det bara att vandra in i boxen, vill han gå ut en sväng så får han det. Känner jag honom rätt så kommer han inte stå i boxen hela tiden, utan utnyttja min idé att få gå runt lite
Jag är rätt nöjd med min idé. JAG VET att det bästa är att släppa honom i flock på riktig lösdrift, men just nu finns det inga möjligheter till det, för det fanns ingen plats och jag vill inte köra honom långa sträckor utan vill ha honom nära. Så han får åka dit till våren då det är meningen att det ska finnas plats
Ni behöver inte ge en massa dålig kritik, för jag försöker hjälpa min lilla och han tar ingen skada av att få gå ut och in som han vill. Men jag ville bara berätta om min idé, som jag iallafall kommer prova
Jag är rätt nöjd med min idé. JAG VET att det bästa är att släppa honom i flock på riktig lösdrift, men just nu finns det inga möjligheter till det, för det fanns ingen plats och jag vill inte köra honom långa sträckor utan vill ha honom nära. Så han får åka dit till våren då det är meningen att det ska finnas plats
Ni behöver inte ge en massa dålig kritik, för jag försöker hjälpa min lilla och han tar ingen skada av att få gå ut och in som han vill. Men jag ville bara berätta om min idé, som jag iallafall kommer prova