Passträning

Sv: Passträning

Ja pass kan ha en viss rensande effekt på tölten, men jag tror att grundförutsättningen för det är att hästen har en ok grundtakt. Finns det däremot kraftigare taktproblem, bör man nog träna tölten klart först samt att även se till så att grundgångarterna sitter på plats innan passträninge tar vid.

Hålle rmed Flippan.. Stämmer helt in på min häst som ja rider också! Så pass kan nog vara både postivit och begativt för olika hästar..

keilir skrev:
Hålle rmed Flippan.. Stämmer helt in på min häst som ja rider också! Så pass kan nog vara både postivit och begativt för olika hästar..

ja jag är så rädd att jag ska förstöra hennes mysiga tölt :eek: hellre ha kvar den än passen!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
2 048
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 175
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka