Passform på frack

super

Trådstartare
Har idag fått hem en begagnad frack av märket Eurostar, den är jätte fin och ser knappt använd ut. Men när jag sätter på mig den så är den så kort framtill, den sitter bra i ryggen och så men det blir ett glapp framtill mellan den och byxorna på nästan en dm..:confused: Ska det vara så? Har ju aldrig haft frack förrut så vet inte hur dom ska sitta.:o

Skulle vara trevlig och se lite bilder på er i frackar för att jämföra. Har veckan på mig att bestämma mig om jag ska ha den eller inte..

Sv: Passform på frack

Tror du?

Ush jag gillar inte hög midja på byxor, tycker jag får sådan putmage..:o

Nu har jag provat med ett par byxor med lite högre midja och då gick dom precis kant i kant. Men visst finns det frackar med lite längre framsida??

Den var ju jätte fin, du är ju smalare än jag så då sitter dom mkt snyggare!:bow: Det känns lite som att när dom slutar så där tidigt så framhävs magen.. :eek: Vad är det för märke? Jag har aldrig sett någon utan avvikande färg på "flärparna" fram på magen.

Och jag tycker att jag fyller ut den lite dåligt :o ;)
Men det var den som passade bäst. Isabell Werth är märket.

Googlade lite men kan inte hitta den någonstans. Var har du köpt den (behöver inte skriva i vilken affär utan om det är i sverige och vilken landsdel:angel:) och vad kostade den.

Är din svart? Ser ut så på bilden. Vet du om dom finns i marin oxå?:bow:

Min är också jättekort i fram. Sitter bra i övrigt, men det blir ett glapp mellan byxorna och nederkanen på fracken. Och på den här bilden har jag ändå ett par pikeur Lascara eller vad de nu heter. Och jag tror att det är den högsta midjan som går att få iallafall av pikeur?

leoojag.jpg

Frackar är och skall vara korta framtill alla jag känner inklusive mig själv har ganska så hög midja på sina frack ridbyxor :)

Jo jag vet att dom ska vara korta men har för mig att det finns variationer där oxå. Tex Anky har jag för mig att hennes frack inte är så där extremt kort medans Lussans och Tinnes frackar är jätte korta framtill. Tycker det är lite snyggare med lite längre framsida ändå så det döljer magen lite..:angel:

Men får nog ta och vänja mig då frackar är så himla dyra och denna får jag till ett bra pris och är ett bra märke och bra kvalité. Tjejen jag köper av har använt den en hel del men det syns inte, den ser helt ny ut.;)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 359
Senast: Stergo
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 974
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10