Passbit mellan golv och tak

Tassetass

Trådstartare
Vi ska äntligen få upp våra skjutdörrar till garderoberna men behöver en passbit på ena sidan eftersom det går elementrör där. Biten behöver vara 259*12 cm, så frågan är vilket material man ska använda? Någon som har tips och råd?

Vi ska äntligen få upp våra skjutdörrar till garderoberna men behöver en passbit på ena sidan eftersom det går elementrör där. Biten behöver vara 259*12 cm, så frågan är vilket material man ska använda? Någon som har tips och råd?
Planka som sågas till lämpligt mått och målas. Eller skiva.
Plankor har fördelen att vara långa och inte behöva skarvas. Men att skarva en skiva är inget svårt det heller. Det blir bara lite mer att spackla :)

Planka som sågas till lämpligt mått och målas. Eller skiva.
Plankor har fördelen att vara långa och inte behöva skarvas. Men att skarva en skiva är inget svårt det heller. Det blir bara lite mer att spackla :)

Det behöver inte vara någon speciell sort så länge man fäster den ordentligt? Tänkte så det inte slår sig och håller på.

(Är det värt att fråga på en vanlig bygghandel, finns det faktisk snickerikompetens hos sådana nuförtiden? :o )

Det behöver inte vara någon speciell sort så länge man fäster den ordentligt? Tänkte så det inte slår sig och håller på.

(Är det värt att fråga på en vanlig bygghandel, finns det faktisk snickerikompetens hos sådana nuförtiden? :o )

Här finns det generellt god snickeri kompetens på bygghandlarna, de flesta gubbarna är snickare med skador som gör att de inte kan arbeta som snickare längre.
Men däremot kan rita, räkna och hjälpa till med rekommendationer på rätt dimension av virke mm.

Här finns det generellt god snickeri kompetens på bygghandlarna, de flesta gubbarna är snickare med skador som gör att de inte kan arbeta som snickare längre.
Men däremot kan rita, räkna och hjälpa till med rekommendationer på rätt dimension av virke mm.

Då ska jag och sambon åka iväg och styra upp det imorgon! Tack!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
1 067
Senast: Luff
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka