Passar han till avel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Passar han till avel?

Nej, det är du inte. Hade du varit det hade du inte ens tänkt tanken på att avla på din hund.

Hört talas om okunskap? TS gör helt rätt i att fråga innan, och verkar ha tagit till sig av svaren även om de inte var vad hon hoppats på.
Varför ska man få en massa påhopp för det?

Jättebra att du har tagit till dig av råden i tråden. Förutom att han, som andra redan har sagt, nog inte har så mycket att tillföra i aveln, så kommer han absolut inte att bli lättare att hantera för att han får para en gång. I värsta fall blir han ännu jobbigare när det finns löptikar i närheten.

Om han verkar bli mycket stressad av löptiksdoften är det kanske en idé att fundera över kastrering i stället. Då slipper han gå upp i stress varje gång det finns en löptik i kvarteret.

Word!

Jag tycker det är jättebra att TS faktiskt frågar och sedan tar till sig det som skrivits.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 517
Senast: ildiko
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 520
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 215
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 351
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka