Passaktig ....

Sv: Passaktig ....

Lite tips från mig!
Om jag var du skulle jag hålla på mycket med lösgörande övningar, så som voltarbete, skänkelvikningar, slalom mm.
Sen finns det även en övning som kallas "kyssa stigbygeln".
Om vi säger att du går i höger varv så ska du släppa yttertygeln helt och ta ett tygeltag med innertygeln och luta dig lite lagom bakåt. Målet är att den ska nå stigbygeln. I början så kan du ge hästen belöningar när den gör det så att den ser det som en positiv övning.(övningen kan göras i alla gångarter men börja med skritt!!! När ni känner att ni kan hantera övningen så kan ni testa den i trav, när ni behärskar den där i galopp och sedan även i tölt) Hoppas att det löser sig för er!!!!;)

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
793
Senast: Rosett
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka