Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min lilla isis har blivit väldigt passaktig på senaste tiden så nu undrar jag hur man får han i lite bättre form??? För tölten har han men blivit lite slarvig i den å e väldigt passaktig där oxå HJÄLP tack
Hej,
Jag har också haft (och har) väldiga problem med "min" hästs tölt reps trav att det gärna blir grissepass fast hon är jättemjuk!
Så idag när jag var ute och reda började jag att göra skänkelvikningar över vägen (lite grusväg) först i skritt och sen samma sak i tölten. Och det kändes väldigt bra, för efter ett para skänkelvikningar i tölten sa det klick och vi böljade fram!!!
Och det bäst var att det kändes som om allt lossnade och hon har ju lyft min lilla polla! Så jag kan stark rekomendera SKÄNKELVIKNING!!!
Funkar för oss! Lycka Till!
Den övningen brukar jag också göra då Gauti går orent i tölten, den brukar fungera bra
Eller halt-tölt-halt-tölt är också en bra övning! Då ska halten ske på en gång man vill och hästen ska fram i tölt på en gång man vill.
Den övningen brukar jag också göra då Gauti går orent i tölten, den brukar fungera bra
Eller halt-tölt-halt-tölt är också en bra övning! Då ska halten ske på en gång man vill och hästen ska fram i tölt på en gång man vill.
Oj, det måste jag prova med min! Är Gauti pass-eller travaktig när du gör det?
Jag måste bara fråga allmänt, om hästen har mycket pass eller grisepass (går mkt fort) i hagen, tyder det på att hon är 5-gångare eller är hon bara stel?
Jag har haft henne i 6 månader och innan dess har hon i stort sett bara grisepassat, då ägaren inte riktigt visste vad hon skulle göra åt det.
Sofia
Hade jag skänklat mina hästar så , så hade jag defenitivt inte fått dom att gå i rätt form !
Hej från hambo
Hade jag skänklat mina hästar så , så hade jag defenitivt inte fått dom att gå i rätt form !
Hej från hambo