asterix_zaphir

Trådstartare
Skickade in pappren till passet på mitt isisföl i början av oktober. Är det någon som vet hur lång tid det tar ungefär? Någon som fått sina ännu?

Sv: Pass....

Och jag fick kvitto direkt på att dom mottagit Gálas papper (samt för de andra fyra fölens papper som jag lämnat in). Vilket gör att OM de kommer bort så är det deras fel och då får också de fixa nya.. Odinns papper kom bort, så jag tar inga chanser igen ;)

Jag skickade in handlingarna 30/10, hon kom upp på WF en vecka senare och passet var klart den 22/12. (Tror jag iallafall, jag fick ett rek då) Jag har varit bortrest sedan dess men kom hem idag så jag ska gå och hämta ut det snart. Jag väntar inget annat Rek:at så det måste vara passet. Så det är säkert på gång för alla som skickade in i Oktober.

Det var mycket riktigt passet som hade kommit, det tog alltså lite drygt två månader för det att bli klart. Vad det kostar vet jag inte eftersom säljaren står för det. När jag skickade in passansökan hade jag redan färdiga DNA papper från SLU, det kanske skyndade på det hela.

Jag skickade ju mitt rek i början av Oktober..ska jag ringa och
efterlysa det kanske?:confused:
Vad gör man om det kommit bort?

Jag skickade ju mitt rek i början av Oktober..ska jag ringa och
efterlysa det kanske?:confused:
Vad gör man om det kommit bort?

Jag tror att du lugnt kan vänta lite till, min häst är ju ett år äldre än din och DNA analysen var färdig. Hon var dessutom nysss såld och var pass-lös, så kanske att det var därför som det gick så snabbt. För ett par år sedan tog det betydligt längre tid att få passen än två månader.

Jag kollade föressten hur lång tid det tog att få tillbaka DNA proverna från SLU, och det var omkring två månader det med (i somras) så de som har skickat iväg hårprov till SIF får nog räkna med iallafall 4 månader gissar jag innan passen är klara. Om det inte är mindre tryck på SLU och SIF nu vill säga.

Det kan ju kännas långsamt när man går och väntar på passet, men om man tänker på att det föds omkring 1500 islandsföl om året varav antagligen merparten ska få pass året de föds, och att det importeras många hästar som också behöver ändringar i passet, plus alla ägarbyten som sker så får man ett hum om vilket tryck det måste vara på de som jobbar på SIFs kansli. Och jag kan tänka mig att det är en och annan som skjutit upp att skicka in passansökan till slutet av sommaren/ hösten så att det är extra stort tryck då.

Nej det har jag inte gjort:(:o

Men jag skickade ju REK och det pappret har jag.

Om och när du tar nästa föl så ta kopior. Skulle pappren slarvas bort så hjälper det inte att du skickade rek, då blir det väl ett helsike för att kolla upp alla uppgifter. Möjligt att posten står för alla utgifter men alltjobbet extra som blir.
Jag tror nog våra pass kommer snart så jag tror inte vi behöver va oroliga.

Senast ändrad:

Ska kolla i mammas bil idag efter mitt hästpass, ligger det inte där har jag slarvat bort det! Har kollat överallt förutom där. Kan jag få ett nytt?
Jag som har vaccintygen där och hade tänkt tävla i Februari :cry:

Hur går det med era pass?

Vår -08:a är införd i worldfengur men ngt pass har vi inte sett. -09 är inte med i worldfengur och inget pass har synts till...

Mejlade SIF för lite mer än en månad sedan och då hade de haft strul med SLU med DNA analyserna så vad jag fick till svar var att de skulle göra mitt pass inom en månad. Det har gått rätt så precis en månad idag. Jag skickade in passansökan den 3 oktober.
Jag har för mig att min -08 är med i WF

JAg har inte fått något meddelande och inget pass heller.
Jag skickade in i december.

Nog för att det brukar ta tid men itne såhär lång tid.....

Skönt att höra att det inte bara är vi som inte fått några papper... Då behöver jag inte misstänka att papprena kommit bort än.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 862
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar