R

Real_Life

Jag är nästan säker men frågar ändå er som är duktigare på att se :p
Är det här pass?
Det är inte så bra bilder (tagna från film) men ni kanske kan se nåt ändå?
kopurochjag070204.jpg

Sv: Pass?

jag har jättesvårt för att se om passen är ren utifrån bilden, men jag tycker att den är 4-taktig ?

Jaa, det är den nog. Frågan är väl mest om det är pass eller tölt, men jag tycker absolut det är pass?

Okej, tack för ditt svar :)
Det var inte meningen alls att det skulle bli pass, men sånt händer ju ibland :D

Det måste vara pass, om så 4-taktig, tycker mig nämligen se ett litet sväv i på bild nummer två och i tölt finns inget svävmoment:bump:

Om det är passtaktig tölt eller flygande pass går inte att säga när vi inte vet något om tempot hästen går i.
Dock finns det på bilden i övre högra hörnet ett svävmoment som tyder på pass.

/Malin

det där är lugnt pass! Men som alla andra säger så vet jag inte om det är fyrtakt. Min pålle har oxå lyckats med pass nån gång ibland ^^

Tja, det var ju inte alls meningen att det skulle vara pass först och främst. Galopperade och pålle blev pigg och ville kuta hem. Nej, sa jag och svängde. Pålle byter gångart men ökar tempot mer och mer. Detta passade han då på att göra i kurvan. Kom sedan ut på raksträckan och tempot ökade och det kändes "rakare", men det fastnade inte på filmen. De två bilderna till höger är dock i slutet av kurvan/början av raktsträckan, om det är till någon hjälp.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 568
Senast: morgaine
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka