Pass pannkaka.

älgen

Trådstartare
Vilse i pannkakan.

Jag vet att hästar numera ska ha pass, men vart står det i TR. Hittar inte...

Sv: Pass pannkaka.

men man måste ju inte ha med sig pass på tävling, så risken att de skulle kolla det just på tävlingen är liten, och då är det ju bara att säga att man inte behöver ha det för att tävla så jag lämnade det hemma :angel:

jag förutsätter att du håller på/ planerar att skaffa pass.

Jo, jag vet att det var är jorbruksverket som har infört det. Men någonstans fick jag för mig att det skulle vara reglerat i TR också.

Men där hittade jag bara det vanliga om Fei pass.

Bidde bara lite konfunderad.;)

Det var just uppvisande av pass på tävling jag inte kunde hitta.

Har för mig at det HAR stått,men blev som sagt konfunderad.

Nix, det finns inget krav på att visa upp pass på tävling. Däremot måste du visa upp influensavaccineringarna som ju ska stå i passet men har du dem i ett separat vaccinationsintyg så räcker det för tävling.

På internationell tävling är det krav på pass, då är det FEI:s regler som gäller.

Jo, tack.

Alltså jag vet vilka reglerna är...

Undrade just bara om/var det stod i TR att pass måste visas.

Om man tolkar tr så ska det ju faktiskt räcka om man har ett hederligt gammalt vaccinationskort.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 851
Senast: Mineur
·
Samhälle Varför vi fick Vilse i pannkakan och Drutten och Gena. I den här skriften står vad som gällde 1965 - 1979 https://lagen.nu/sou/1965:20
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 331
Senast: EmmaBovary
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka