Påskynda brunst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare oki
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 765

oki

Trådstartare
Har ett sto som ska semineras för första gången i år. Hon har alltid haft tydliga brunster men jag skulle vilja få igång henne tidigare för att om möjligt kunna seminera ganska tidigt.
Att man "förlänger dygnet" med ljus känner jag till men är det något annat som kan vara bra att tänka på?

Sv: Påskynda brunst?

ljus stimulerar oxå brunsterna, man kan ha tänt lite längre i stallet på kvällarna samt viktigt är att stoet är ute i dagsljus oxå, tidigt bete är positvt för påskyndande av brunst.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 092
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Freazer
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 976
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka