Påskmusten är slut

Gammeln

Trådstartare
hos tillverkaren:eek:. Påsken har ju inte ens börjat. Å jag som inte ens har hunnit köpt nån ännu. Har man tillverkat för lite påskmust för att göra slut på julmusten som blev över. Den gamla julmusten är det väl bara bytt ut jul mot påsketikett :cool:

Sv: Påskmusten är slut

Såg massor med påskmust när jag var ute och handlade idag, samtliga tre butiker jag besökte hade flera pallar med must framme.

Påskmust från "min" tillverkare finns nog kvar iaf, men deras julmust hann ta slut innan jul (på lagret hos dom själva, sen hur de såg ut i butik vet jag inte)

*kl*

Av artikel i en tidning framgår att musten är uppköpt av butikerna från tillverkaren, inte att musten är slut i butikerna.

Känns som ett PR trick av apotekarnes för att få upp försäljningen om nu folk börjar "bunkra"?

kl

Hatar att det inte finns must i Estland... Det finns någon typ av dryck som heter ungefär samma sak men den samkar som flytande pepparkakor med extra peppar, skitäcklig... Får nöja mig med vanlig cola..

Min butik har inte apotekaren :( testade 3hearts men den var bara nött och jämt drickbar, vill ha min påskmust!!!!!

Fanns massa påskmust på Maxi, själv tänkte jag dricka upp flaskan från förra årey jag hittade i garaget

Det är väl som det är till jul; man uppmanas att skynda sig att köpa julskinkan för att den är på väg att ta slut. PR-trick från producenter/försäljare misstänker jag starkt.:idea:

Nja, det gällde väl om man ville ha svensk skinka? Hur man öht kan köpa importerat fläsk övergår dock mitt förstånd, som om man vill ha cola på julbordet när det finns must. :confused:

Påskmusten är slut hos tillverkaren då den har slått rekord i försäljning i år och det är ett rejält rekord den har slått :laugh:
Men den finns fortfarande i butik så det ska nog räcka ;)
Julmust som blir över efter jul hälls ut om någon undrar :)

Har åxå Julmust kvar (på jobbet i vår vaktkur, som INTE är apotekarnas utan ett annat svenskt "vattenföretag")

Nja, det gällde väl om man ville ha svensk skinka? Hur man öht kan köpa importerat fläsk övergår dock mitt förstånd, som om man vill ha cola på julbordet när det finns must. :confused:

:bow::bow::bow:

Importerat kött överhuvudtaget, jag vill ha kvar våra svenska bönder så gör vad jag kan för att stötta dom.

/Camilla

Liknande trådar

Kropp & Själ Har börjat få ont av mina hälsprickor så behöver ta tag i det innan de blir för djupa. Känner till Footmender men den är rätt dyr, kan...
2
Svar
25
· Visningar
1 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 295
Senast: RedQueen
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 489
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 888
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar