Sv: Partylite
Just att teljusen inte blir så varma är ju ett stort argument som säljarna använder..men vad spelar det för roll? Man har dem oftast i en ljushållare som man knappast går och petar på endå. Jag gör det då inte.
Ang. votivljusen och deras smältning är det ganska störigt tycker jag att göra ren alla ljuslyktor och annat efter smälta ljus. En del ljusfat och annat tål heller inte skrubbning utan att färgen/glittret försvinner på dem.
Att det ska lukta i ett helt rum utan att ljuset är tänt är rent båg, jag har under alla dessa år prövat en hel del av deras sortiment och de flesta ljusen gör det inte. Svart körsbär exempelvis är min stora favorit som jag kört non stop och dom luktar aldrig otända.
Man kan ha en väldigt trevlig kväll på sådana där partyn men det ligger alltid lite köptvång i luften just eftersom du är vän med värdinnan oftast. Om en okänd människa vill sälja dig något som egentligen är för dyrt eller onödigt eller fult är det lätt att säja nej rakt av.
Jag är en stor ljusoman, jag tänder cirka 25 ljus varje eftermiddag/kväll och då håller det inte att köpa ett tolvpack för hundra spänn..fatta vad det kostar i månaden
En stor del av sånna här företags vinster tror jag ligger mer i att systemet är som det är med "vänförsäljning" och inte för att produkterna är bra.
Inte sagt att ljusen är sopdåliga, bara det att det finns likvärdiga alternativ billigare.
Samma sak med Mary Kay, det har en jättebra hudvårdserie men icke att jag lägger ut 4000 spänn på det kitet
när jag kan skaffa en vanlig oil of ulay från ica eller kicks istället.
Samma sak med deras parfymer, min kompis hade köpt en parfym för över 400 spänn som luktade som en billighetsvariant av en av mina Aguileraparfymer som jag köpte för 300. Och då är Aguilera ett märke, Mary Kay är ingenting..