lady_vip

Trådstartare
Vad tycker ni om ljusen och prylarna?

Sitter här och bläddrar i en katalog och kan inte låta bli att fundera på hur folk kan ha råd att köpa så mkt därifrån...?

Hur funkar deras pyramidspel?

Köpte lite ljus därifrån för någon månad sen och är iofs väldigt nöjd, men vad är den egentligen som är så speciellt?

Sv: Partylite

Ingenting. Ett tag var jag bjuden på sånt titt som tätt så jag har massor verkligen massor därifrån. Det ligger nedpackat i lådor eftersom jag inte vill ha partylitestämpel på hemmet, jag hade kunnat ha i varje vrå.

De funkar lika bra med vanliga värmeljus i fast de förnekar det. Vill du ha nåt så finns det på Tradera billigare.

När jag var i Ullared såg jag att det mesta de hade i ljusstakeväg var kopior från partylite, jag köpte en lång i glas med speglar för värmeljus som kostar över 800 på partlite för 79.

Det enda jag tycker är "speciellt" med ljusen därifrån är att de finns i många "roliga" dofter..

Men det är så dyrt så jag har ingen större lust att handla alltför mycket därifån. Finns några lukter som inte finns (vad jag sett) någon annanstans som jag köper därifrån när det är "ljussäsong", annars får det va ;)

Det enda som egentligen är speciellt med parylite är väl en del dofter...och att det är dyrt...apdyrt!!

En kompis säljer och jag har en gång köpt för 400:- och det tyckte jag var mkt pengar för lite ljus. Men en del av hennes köpare lägger ut minst 700:-/tillfälle (brukar bli ungefär varannan månad)...

Jag har också sett att det säljs på tradera. Och jag köper nog hellre där än av min kompis igen... det handlar ändå om mkt pengar...

Får påtryckningar nu om att ha en visning, men tror att jag avstår det, känner inte riktigt för det... Tänkte beställa nåt litet nu, råkar tycka väldigt mycket om Vit tryffel och den ska utgå(!) så jag får väl köpa lite i det. Men dyrt är det, svindyrt!!!

Jag har vart på ett tiotal partaj, varav två som värdinna.
Egentligen (!) avskyr jag mary kay, partylite och allt annat som i princip bara går ut på att tigga pengar av sina vänner.
För det första känner man sig som en suris om man tackar nej till någons ljuskväll, sen sitter man där och någon frågar om man vill hålla ett eget party för att få rabatter..så då går man med på det också :o:crazy:
Men det var några år sedan nu.
Jag har kvar fyra vägghängda ljusstakar och några askar votivljus, teljusen brinner ju upp på två röda sekunder.
Votivljusen är asdåliga, de rinner ju ut när de smälter..helt värdelöst.
Det är bättre att köpa ljus på ikea, det brinner lika fort men kostar mycket mindre.

Jag var på partylite-party ( :D) för ett par år sen. Vill minnas att det enda jag fascinerades över var alla olika dofter, fanns ju huuuuur mycket som helst.

Men utöver det så tyckte jag inte det var något särskilt mer än dyra jävla ljus :p

Fick lite ljus därifrån i julklapp förra året, de luktade gott - men de var ju inte fantastiska.

Tror jag skiter i värdinne-grejen, det är inte min sak riktigt, just som du säger att tigga pengar av sina vänner...

Men eftersom syrran älskar doften av liljor tror jag det blir ett stort pelarljus till henne i julklapp, och nån liten grej till mig själv sen får det va.

Men är det bara jag som tycker att de flesta prylarna (ljusstakar och allt det blajjet) är skitfula..? de där små lampskärmarna man ska sätta över ljus, jag menar...??

Jag är mycket förtjust i Partylites votivljus.
Så underbart när de smälter ner och lyser upp hela ljushållaren.

Doftar gott om man blandar dem med doftfria votivljus i samma färg, annars kan det bli stark lukt om man har 3 olika vaser med hållare.

Har sökt efter lite billigare votivljus, men det finns inte.
Tips.......Alltså samma storlek och de måste smälta ner!!!!!!!

Alltså inte typ IKEAS värmeljus, de brinner ju bara ett par timmar o smälter inte. Metall i botten gör att de blir asvarma.

Jag hade mina favoriter "latte" förut, nu har de ett helt annat utbud. Har beställt av en kompis som varit på party, o ska se om jag kan ta mig dit o hämta dem i veckan här. De är egentligen onödigt dyra nu när det finns många andra märken att välja på. Ikea doftljus luktar snarlikt, speciellt vanilj, päron, lakrits :d och nån mer som jag inte minns... Ljushållarna är fruktansvärt dyra! Köper hellre på Nisses eller liknande för några tior.

Just att teljusen inte blir så varma är ju ett stort argument som säljarna använder..men vad spelar det för roll? Man har dem oftast i en ljushållare som man knappast går och petar på endå. Jag gör det då inte.
Ang. votivljusen och deras smältning är det ganska störigt tycker jag att göra ren alla ljuslyktor och annat efter smälta ljus. En del ljusfat och annat tål heller inte skrubbning utan att färgen/glittret försvinner på dem.

Att det ska lukta i ett helt rum utan att ljuset är tänt är rent båg, jag har under alla dessa år prövat en hel del av deras sortiment och de flesta ljusen gör det inte. Svart körsbär exempelvis är min stora favorit som jag kört non stop och dom luktar aldrig otända.

Man kan ha en väldigt trevlig kväll på sådana där partyn men det ligger alltid lite köptvång i luften just eftersom du är vän med värdinnan oftast. Om en okänd människa vill sälja dig något som egentligen är för dyrt eller onödigt eller fult är det lätt att säja nej rakt av.
Jag är en stor ljusoman, jag tänder cirka 25 ljus varje eftermiddag/kväll och då håller det inte att köpa ett tolvpack för hundra spänn..fatta vad det kostar i månaden :crazy:

En stor del av sånna här företags vinster tror jag ligger mer i att systemet är som det är med "vänförsäljning" och inte för att produkterna är bra.
Inte sagt att ljusen är sopdåliga, bara det att det finns likvärdiga alternativ billigare.
Samma sak med Mary Kay, det har en jättebra hudvårdserie men icke att jag lägger ut 4000 spänn på det kitet :crazy: när jag kan skaffa en vanlig oil of ulay från ica eller kicks istället.
Samma sak med deras parfymer, min kompis hade köpt en parfym för över 400 spänn som luktade som en billighetsvariant av en av mina Aguileraparfymer som jag köpte för 300. Och då är Aguilera ett märke, Mary Kay är ingenting..

Votivljusen är asdåliga, de rinner ju ut när de smälter..helt värdelöst.

Det är därför de ska vara i en ljusstake som är ungeför samma diameter och minst lika hög som de är.. just på grund av att de är konstruerade till att flyta ut.
Berättade inte säljaren det för dig??

Kan tipsa om att Vita snöbär doftar underbart, men de säljs bara under vintersäsongen....;)

Jag köper ibland. De är de enda doftljusen som min sambo inte gnäller över. Apdyra, javisst, men jag tycker att det är skillnad på doftljus och doftljus. Billiga på Hem&Hobby eller Ikea är sällan lika bra tycker jag.

Ljusresterna är lätta att skölja bort. Riktigt varmt vatten ska räcka. Man behöver inte skrubba alls.

Köper oftast bara votivljus eller teljus. Ibland någon ljuslykta. Det är ju trots allt rätt dyrt.

Vad det gäller pyramidspel, jag är inte så insatt i Partylites verksamhet men gissar att det är som de flesta MLM-företag. Inte alltid att den som är högt upp som tjänar mest. Den som jobbar tjänar. Den som inte jobbar så mycket tjänar heller inte så mycket. Man kan alltså inte sitta med en massa försäljare under sig och bara hiva in pengar utan att göra ett jota.

Jag var på ett sånt party för några veckor sen. Värdelöst.

Fick hålla mig för skratt under hela "visningen".

Vem F#n vill ha en buddaljusstake? :confused: eller elefant, nej fruktansvärda grejer det där.....

lyckades tack och lov hitta svarta vägghängda ljusstakar som duger att användas så jag slapp ha dåligt samvete mot värdinnan. :o
Tänker ALDRIG mer tacka ja till en sådan bjudning.

Haha, ljusstakarna är fasansfulla! Där är iofs en glaslykta, stormlykta, som jag gillar, men jag betalar inte 600-800 spänn för en glaskruka....

Fick nån extra flyer nu och då var där en isglob med en pingvin som höll runt den, för 350 spänn! Men komigen, den liknade ju en barnleksak...

Jag var på ett sådant party för några månader sedan och köpte lite votivljus.. Ljusstakarna var ju apfula som de hade!

Tyvärr så var de inte alls så bra som jag hade väntat mig.. De doftade ju knappt någonting alls! Blev jättebesviken..

Nä, jag kommer nog aldrig mer köpa därifrån.. Alldeles för dyrt! tacka vet jag Voluspa's doftljus som luktar fantastiskt och lagom mycket!

*KL*
Jag var på ett Partyliteparty för något år sedan (kändes mer som ett sektmöte där alla satt och "aahh-ade" och "ooohh-ade" åt allt försäljaren sade eller visade). Tycker att en del saker är snygga/luktar gott, annat passade mig inte alls.
Jag köpte själv inget men fick en fin ljusstake + votivljus för att jag passade värdinnans hund en vecka.
Spanade på ett par andra ljusstakar men tycker nog att det är för dyrt om jag skall pröjsa själv, det är helt enkelt inte prisvärt.

de där små lampskärmarna man ska sätta över ljus, jag menar...??

Dom är ju jättesöta! :D

Men jag rekommenderar inte att köpa dem. Ett pet och dom går sönder iprincip :cool:

I övrigt håller jag med dig. Jag tycker det mesta var skitfult.
Kollade i både sommar och vinter(höst?) katalogerna och såg väl ungefär fem saker som var snygga, men dessa saker var också svindyra.
Och jag köper inte svindyra saker när man garanterat kan hitta liknande saker mkt billigare.. :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 659
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka