N

nutte

Min son som fyller 7 år i maj vill gärna ha ett litet party med lite disco, men jag känner att man kanske ändå måste ha någon lek så att det inte bara blir spring. Har så himla dålig fantasi och kan inte komma på nån mer lek än den där man går runt stolar och skall sätta sig när musiken tystnar......Kan ni inte hjälpa mig med förslag på lekar för grabbar och även några flickor i 7-årsåldern? :D
 
Sv: Partykul?

När jag var liten så var min roligaste lek "Tidningsleken". Den gick ut på att alla satt på stolar i en ring. En person är utan stol och står istället i mitten med en ihopvikt tidning i näven.
Nån börjar att säga namnet på en av deltagarna som sitter på stolarna. Den person, vars namn ropas upp, ska då fort som attan säga någon annans namn innan den som står i mitten hunnit fram och slå honom/henne på knäna med tidningen.

Den som inte hinner säga någon annans namn innan tidningen träffat knäna får resa sig från sin stol och bli den som står i mitten med tidningen istället.

Jag hade iallafall jätteroligt när jag var 7 år och lekte den leken :D
 
Sv: Partykul?

Det var inte alls nån dum idé, det lät kul o fartfyllt.....Då har jag två lekar :banana: Någon annan idé??
 
Sv: Partykul?

Min dotter körde en lek på sitt senaste kalas som uppskattades mycket. Det enda som behövs är ballonger och snören, blås upp varsin ballong till varje barn (och ha några extra i beredskap...) och knyt fast dom runt fotleden på dom. Man bestämmer vem som "är" och den personen ska försöka smälla dom andras ballonger genom att kliva på dom, svårare än vad det låter. Om inte annat så blir det mycket fart och barnen håller sig lugna åtminstonde fem minuter efteråt ;)

Den som "är" har visst mycket tid på sig att smälla dom andras ballonger (vi körde på 2 minuter), också skrev vi på en lista hur många tex Pontus hade smällt. Och den som hann smälla flest ballonger vann :)

Hoppas du förstod min lite luddiga förklaring :smirk:
 
Sv: Partykul?

Ja, den leken läste jag om på en sida som jag hittade www.roligalekar.se, jag vet inte om dom är lite skraja för smällarna kanske...annars är den jättekul :) Får kolla med sonen :) På den sidan fanns hur mycké lekar som helst, får gå igenom den ordentligt så hittar jag nog sysselsättning åt dom på festen :cool: Tack för era tips :)
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 758
Senast: Habina
·
Övr. Barn Har två grabbar på snart 7 och 8 år. Hemma hos sin pappa går de snällt upp och lägger sig själva utan krångel. Hemma hos mig så skall...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 716
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 226
Senast: Fetaost
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 601
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp