• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Saaarah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 678
S

Saaarah

Hej!
Jag funderar på att para min katt. Jag vet dock inte vart jag ska vända mig! Jag hade tänkt att ta ungar "efter henne" i maj. Hon är norks skogskatt/bondkatt otroligt söt & sköldpadsfärgad. Någon som har nåt förslag vad hon skulle kunna para sig med? Vill helst inte bondkatt el skogskatt.. men gärna ngnblandning. :bow:

/Sarah

Sv: Parning

Jag tycker inte du ska para henne alls. Det finns så himla många hemlösa huskatter som behöver hem, varför tillverka fler?
Sen är det inte bara att para, det är massor av saker som kan gå fel, som kostar massor. Behöver du snitta på jourtid kostar det flera tusen, kan du slänga upp det? Du bör vara hemma en vecka runt förlossningen så du är med när hon föder ifall nått händer. Blodgrupperna ska stämma, annars går dom flesta ungar en smärtsam död till mötes inom några dygn.

Det är ganska mycket man bör kunna för att kunna kalla sig seriös och ansvarsfull. Jag är iofs helt emot huskattavel eftersom det redan finns för många (över 100.000 hemlösa bara i Sverige), men ska du ändå göra det så se till att vara seriös och kunnig. Grundvaccinera ungarna, veterinärbesikta. Det kostar ca 500-600:-/unge att göra det, men då visar du iaf att du tar ansvar för dina små.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
781
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 808
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 254
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 1 april 2025
  • Träning och hälsa del 12
  • Sommartid

Hund, Katt, Andra Djur