parning avgift osv.

Zizzy

Trådstartare
vad är rimlig som parnings avgift och levande kattunge avgift?
har kollat runt och hört mig för, men iochmed att jag är nybörjare så vet jag inte riktigt vad somär rimligt.
Jag har två bengaler som jag vill para, en, tja så fort jag hittar en lämplig hane, och den andra i vinter.
givetvis ska ju hanen kompementera honan på hennes brister,men ändå, kan en han katts ägare kräva hutlösa summor, även att han inte har så många fina avkommor?

tre! som jag ringt till vll ha parnings avgift ? 3500:- per levande kattunge. är inte det lite och ta i?
jag som är newbeginner vill ju inte sälja kattungarna dyrt (de kommer nog i slutändan vara mer värda än vad jag säljer dem för) men måste man gå så mycket back på redan första kullen?

Som alla vet är det ju inte gratis att föda upp en kull, men man vill ju iallfall kunna gå plus minus noll...

en är champion, den andra skall avels värderas.(häst språk hehe) (hatar att åka bil och tycker inte om att gå på utställning)

någon som kan svara på om jag blir totalt lurad eller att det verkligen är värt det?
hanarna jag har tittat på har inte så mycket i bagaget heller..

Sv: parning avgift osv.

Som alla vet är det ju inte gratis att föda upp en kull, men man vill ju iallfall kunna gå plus minus noll...
Att gå plus/minus noll är nog inget du ska räkna med, får du problem som gör att vet behöver göra mer än att vacc och vetbesikta så har du nog spräckt budgeten på en gång.

När min hanne användes i avel så var priset det samma som för en kattunge, oavsett hur många ungar det blev i kullen.

okej, men tex, min ocikatt hona är testad för felv/fiv och hennes parning kommer vara betydligt billigare..
jag vill åtminstonde inte gå back.
om det kostar en kattunge a´8000 kan jag gå med på utan problem, men 3500*4 blir mycket..