Parkörning - storleksskillnad?

B

BamsePlutt

Hej! Om man har två shettisar som man vill köra i par, hur mkt kan det då skilja i storlek på dem? I stallet har vi nämligen en jättetrevlig shettisdam, som är hur cool som helst, och väldigt välkörd. Oxå körd i par. Funderar på om jag eventuellt skulle para ihop henne och min Bamse framöver (ganska långt fram, han är ju inte ens färdiginkörd plutten:d)
Nu skiljer det en bit emellan dom höjdmässigt, shettisdamen är kanske 108 cm medans min Bamse är uppe på typ 100 cm. Dock växer han ju lite till. Det vore så kul att köra dom ihop i framtiden, dom trivs dessutom bra tillsammans./U

Sv: Parkörning - storleksskillnad?

Höjden spelar mindre roll, det svåra är att få dom i samma tempo, har dom lika långa steg brukar det inte vara några problem men trippar den ena fram och den andre tar bamsekliv så kan det ju vara lite svårt.

Liknande trådar

Körning Hur började ni. Jag är sugen på att börja köra par med shettisar. Får eventuellt hem en 3-års hingst som ska hanteras för han är inte så...
Svar
4
· Visningar
1 283
Senast: cowgirl81
·
B
Körning Hej! Jag brukar vara in här ibland och läsa, har väl skrivit något nån gång oxå tror jag. Har en lite shettishingst, sötast och snällast...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: BamsePlutt
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·
Avel Nu är det inte aktuellt iår eller ens nästa år, men funderationerna går ju iaf runt litegrann. Har ett fint kallblodstravarsto vid...
2
Svar
26
· Visningar
2 887
Senast: allroundhästarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12