Pariani-sadel? Rak el svängd bom?

Charlotte67

Trådstartare
Jag letar en close-contakt-sadel och undrar om ngn här har lite koll på Pariani. Mina hästar har relativt raka ryggar, är bommen på denna sadel för svängd?
Vidden är knappast några problem – det är ju bara att beställa rätt men bommens »form« måste ju vara korrekt.

Sv: Pariani-sadel? Rak el svängd bom?

Bommen på dessa sadlar är rätt så svängd. Så antingen så letar du efter någon beg och provar eller så får du be att få prova rätt modell när du beställer från ÅF.

Sv: Pariani-sadel? Rak el svängd bom?

Jag har för mej att jag hört att de är som prestige ungefär. Prova! Eller ring nån som säljer begagnat, det finns nog några ute.

Liknande trådar

Utrustning Bästa Buke! Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt...
Svar
3
· Visningar
901
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: CaisaCax
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka