N

NAndersson

Är det någon som håller på med Parelli i Boråsområdet?
Jag har nyss börjat och känner mig ganska ensam...

Sv: Parelli

Hej, jag bor i Markskommun utanför Örby, håller på med NH sen något år tillbaka.
Jag har gått kurs för en som heter Sven Forsström, så det är inte direkt Parelli NH jag håller på med, har inte heller koll på vad som skiljer Sven från honom.
Jag gör ofta nh-övningar med mitt ponny sto Roisin och det fungerar bra, vi gör framsteg hela tiden och det är stor skillnad på vår kommunikation sen vi började. :laugh:

Så hur är det för dig, vad fick dig att börja med NH, vad gör ni och vad är det för häst du har?
Lägg gärna in bilder på när ni tränar nh, det finns också en mysig NH-bildtråd om du vill se fler träna och dela med dig av dina bilder. :)

Här är några bilder från bla kursen m Sven och när jag tränar på egen hand.

Join up

Miljöträning

Vändning

Löslongering i hagen

Promenad i skogen

Kram, Maya

Sv: Parelli

Hej,

Marks kommun är ju inte så långt bort! Roligt att fler håller på.
Jag började med Parelli/NH när jag köpte den häst jag har nu.
Han är en 2-årig nordsvensk valack. Jag ville köpa unghäst för att vara med från början och det känns så självklart att hålla på med NH.
Jag har en arbetskamrat som frälste mig med Parelli, det finns ju fler duktiga hästmänniskor och andra metoder men det var just Parelli hon håller på med.
Det har fungerat bra hittills och vi lär oss mer för varje dag. Det bästa med att hålla på med NH är att man lär sig själv mer saker än hästen!
Tränar du ensam eller har du fler i närheten som håller på?

Jag har inga "träningsbilder" ännu eftersom jag för det mesta är själv med hästen, men jag ska försöka ordna det.

Det ser underbart ut när ni håller på! Hur länge har du haft din ponny? Berätta mer om din häst!

Kram
Natalie

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 683
Senast: Freazer
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vård-teamet ringde nyss och berättade om deras plan för att jag ska klara av en provtagning och DET GÅR INTE! De har inte fattat...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 151
Senast: Rosett
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka